Vrnjačka banja

By Anja Miii - уторак, јул 07, 2015

Upravo sedim na terasi, uživam u pogledu na brda Šumadije, pijuckam hladan sok i likujem zbog toga što sam konačno uspela da 'nahvatam' internet kako bih vam izbacila post. Kao što već znate, ja sam na selu. Danas je sedmi dan, a neplanirano ostajemo dvadeset. Ovde je prelepo. Priroda, svež vazduh, uživanje... Drugaricina baka sjajno kuva, svugde nas vode, obišli smo već par interesantnih mesta, pa ćete u narednom periodu, dok god sam ovde, uglavnom čitati takve postove. Prethodnih dana smo mahom posećivali manastire, a juče smo bili u Vrnjačkoj banji. Poslednji put sam je posetila još u šestom razredu, kada smo tamo boravili na ekskurziji, a primećujem da se od tada dosta promenila. Nekako je veća, izgrađenija i ima mnogo više ljudi, posebno zato što je vreme ovako lepo.

Šetali smo parkom, jeli sladoled, slikali se na Mostu ljubavi, posetili smo Luna park i pili neki neobičan hladan sok, jarko zelene boje sa ukusom kivija i ananasa. Vrnjačka banja je puna turista i starijih ljudi koji su tu radi lečenja i oporavka. 


U Prvom svetskom ratu, zavoleli su se srpski oficir Relja i učiteljica Nada. Bila je to velika ljubav, o kojoj su svi pričali. Došao je rat i Relja je otišao u Grčku na ratište. Tamo se zaljubio u Grkinju i raskinuo veridbu sa Nadom. Zbog prevelike tuge, Nada je brzo umrla. Devojke potrešene Nadinom sudbinom, u želji da sačuvaju svoju ljubav, na katance ispisuju svoja i imena svojih izabranika i vezuju za ogradu mosta koja je, prema legendi, bilo sastajalište Nade i Relje. Ključ bacaju u reku. Desanka Maksimović je, inspirisana ovom pričom, napisala pesmu 'Molitva za ljubav'.



Na sve strane su tezge, gde se mahom prodaju suveniri (magneti, privesci, šolje, mali drveni mostići sa katancima itd.) Cene su pristojne, a i kakve god da su, lepo je kupiti bar jednu malu sitnicu koju ćeš sačuvati kao uspomenu na period proveden tamo.



Usput smo sreli maskotu ježa, promotera, pa nam je ljubazno ispozirao. :)


Sve koji su se u tom momentu našli kraj jednog drveta, iznenadila je mala veverica koja se na kratko spustila, pa ponovo popela, a koju sam uspela da uhvatim fotoaparatom. :)


Vrnjački vozić je jedna od zanimljivosti Vrnjačke banje. On saobraća svakog dana od 10 ujutru, do 21 h uveče, sa polascima na svakih pola sata. Vožnja košta 100 dinara, a on je otvoren tokom toplih meseci, kako bi posetioci uživali u bojama, mirisima i povetarcu koji se spušta sa padina Goča.


Centralni vrnjački park je jedan od najuređenijih parkova Srbije. Svi koji su ikada posetili Vrnjačku banju, posetili su i park. Centar banje je pun cveća, uskih staza, jezeraca i skulptura vajara koje su podignute u čast svih ličnosti koje su na pozitivan način uticali na rast Vrnjačke banje.




Mi smo se slikali i ispred maskote i zaštitnog znaka Vrnjačke banje, a to je vrabac Gočko. On je obučen u narodnu nošnju centralne Srbije - opanke i šajkaču. Bio je banjska maskota Igara bez granica, koje su održane u Vrnjačkoj banji 1990. godine. Statua je visoka preko 2 m i nalazi se u samom centru banje. U nastavku pogledajte još neke fotografije. :)






Ako se ikada zaputite u ovom pravcu, posetite Vrnjačku banju, posebno tokom letnjih meseci, kada je sve vrlo živo, zeleno i lepo. Tokom dva sata šetnje, ja sam se potpuno opustila i odmorila u celom tom čarobnom ambijentu! :)


  • Share:

You Might Also Like

33 коментара

  1. Tamo je divno! Bila sam na izletu i ne mogu verovati da je sve ISTO! :)

    sandrin-kutak.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jeste, divno je! I ne menja se mnogo, samo je meni bila malo neobična nakon nekoliko godina koliko nisam bila u njoj. :)

      Избриши
  2. WOW! Mjesto izgleda prekrasno! ♥ Voljela bih otići tamo :) <3

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман7. јул 2015. 13:40

    Bila sam tamo par puta kao mala. Obožavala sam to mesto. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Bas je lepo,kada sam bila mala isla sam tamo :)

    ОдговориИзбриши
  5. Vrnjačka banja je predivna,posećujem je stalno,jer takođe imam baku i deku u jednom selu blizu Vrnjačke banje...
    http://fashionawakebyb.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  6. Predivno opisano, a sličice su predobre! Ja sam jednom bila u Vrnjačkoj banji, doka sam bila mlađa. Sjećam se ovog mosta koji je na mene i u ovom postu, a i tada, ostavio najveći utisak. Mislim da je on najprepoznaljiviji znak Vrnjačke banje, zajedno sa zelenilom i lijepom prirodom. Ja obožavam da gledam ove tezge sa sitnicama i suvenirima, to me jako inspiriše! Odličan post Anjice, kao i uvijek! :*
    P.S Moram ti reći da su mi mnogo nedostajali tvoji postovi, i svakog jutra bih ulazila na tvoj blog, u nadi da si našla internet i otkucala post. :)
    http://blogforcoolgirls.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Mico, i meni je pisanje nedostajalo ♥ Most je nekako osnovni predstavnik Vrnjačke banje i kada se ona pomene, odmah su mi ti katančići na pameti :) Divno mesto, zaista :)

      Избриши
  7. Slike, a i sam opis Vrnjačke banje su predivni! Posetila sam je kada sam bila veoma mala, pa se i nesećam, ali imam te neke fotografije, i skoro ništa se nije promenilo! :)

    ОдговориИзбриши
  8. Išla sam sa školom u Vrnjačku banju, ali to je bilo davno tako da se ni ne sećam, ali slike su predivne. Volela bih opet da odem i ovaj put sve da zabeležim fotkama. Divan post, drago mi je da si se lepo provela i naravno, nastavi da uživaš. :)

    jasminadi.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  9. Predobro mesto.Moram posetiti Vrnjacku banju obavezno ♥ ☺

    ОдговориИзбриши
  10. Vrnjacka banja je zaista jedno posebno mesto. Ne secam se tacno da li sam bila tamo, verovatno jesam ali mesam Soko banju i Vrnjacku banju pa ne znam sa sigurnoscu. Uglavnom, uvek me raspameti to koliko je sve tamo uredno i lepo u odnosu na grad u kojem zivim. ♥ Divan post Anjice, kao i slike. ♥♥

    http://styleonfirstplace.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  11. Vrnjacka banja je divno mesto. Zadnji put sam bila ovde jos u rekreativnoj u drugom razredu. Priroda je tamo odlicna, a i ona prica sa katancima mi je jako zanimljiva, mislim da je pravi mamac za turiste. Slicice su odlicne, kao i ceo opis mesta. Drago mi je sto si uhvatila interneta da nam piskaras postove, moram priznati da si mi nedostajala. ♥

    ОдговориИзбриши
  12. Dok sam citala post nisam znala sta je lepse slike ili opis!Divno si ovvo uradila.Bila sam u Vrnjackoj banji vrlo davno na rekreativnoj,takodje.Lepo se provedi u daljem odmoru tamo i uzivajjj <3!
    perfecthigh136.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  13. Bila sam par puta u Vrnjackoj banji i zaista je prelepo. Uzivala sam dok sa citala ovaj post, sve je tako predivno napisano, slike su fantasticne takodje. ♥

    ОдговориИзбриши
  14. Vrnjacka banja izgleda bas lepo i mirno. Inetresantna prica oko tog mostica. Prelepe su ti slike kao i tekst

    ОдговориИзбриши
  15. I ja sam Vrnjačku banju posetila u šestom razredu. To je tako divno mesto da nemam reči. ♥♥

    ОдговориИзбриши
  16. Анониман7. јул 2015. 22:04

    Super izgleda! Bila sam sa školom u Vrnjačku banju to je bilo davno, baš mi se dopadaju sliku. :)

    http://saveti81.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  17. Slike su fenomenalne. :) Zaista sam uživala gledajući ih.Tekt si predivno napisala i ja bih takođe želela da idem tamo,jer se čini da je mesto veoma prijatno i lepo. ♥

    ОдговориИзбриши
  18. BOGDANA
    Vrnjacka je prelepaa.More moras da posetis i Sokobanju tamo je takodje preeeeeeeeeeeeelepo

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nadam se da će biti prilike :) Moj brat je bio tamo na sedmodnevnoj ekskurziji, a ja je još uvek nisam posetila, mada volela bih ♥

      Избриши
  19. Anja stvarno svaka cast. Tvoji postovi su uvek .... puni ... zanimljivosti (?)..
    Sala na stranu sada , stvarno se divim tvom stilu pisanja i imas tu sposobnost da stavis osmeh na moje lice :D

    ОдговориИзбриши
  20. Super post, ja sam pre jedno dve godine bila u Vrnjačkoj banji i divna je!
    http://ninasandmirjanasdiary.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  21. Super post,bila sam na ekskurziji krajem aprila,ali nisam cula nista o toj legend,taman da obnovim znanje :)

    ОдговориИзбриши
  22. EJ EJ EJ VRNJACKA BANJA JE DIVNA. JA BUKVALNO TAMO IDEM UVEK. RECI MI SLUCAUJNO AKO BUDES ISLA U KRALJEVO JAVI MI SE OBAVEZNO!!!!!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Išla sam prošlog petka i ići ću ujutru, ali na kratko. Doći ću još jednom do 20-og, pa ću ti napisati ako budem ostajala malo duže <3

      Избриши
  23. EJ EJ EJ VRNJACKA BANJA JE DIVNA. JA BUKVALNO TAMO IDEM UVEK. RECI MI SLUCAUJNO AKO BUDES ISLA U KRALJEVO JAVI MI SE OBAVEZNO!!!!!!!

    ОдговориИзбриши
  24. Nisam nikada bila tamo, mjesto se čini prekrasno! :)

    ОдговориИзбриши
  25. Bila sam u Vrnjačkoj Banji i predivna je i želela bih opet da idem tamo ali sledeća destinacija je Čačak :) inače odličan post Anja ti mene uvek oduševiš sa svojim predivnim slikama i opisima ♥

    lovelifewithemma.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  26. Ja zivim blizu Vrnjacke Banje i odlicno si je predstavila.:D

    ОдговориИзбриши
  27. Ja sam odusevljen Vnrjačkom Banjom.. Na ovom sajtu sam pronasao odličan smestaj po povoljnoj cen. Pa vam toplo preporučujem: http://poslovnikontakt.com/kategorija/apartmani-vrnjacka-banja/

    ОдговориИзбриши