Nega noktiju

By Anja Miii - субота, новембар 15, 2014

S obzirom da mnoge tinejdžerke imaju onu ružnu naviku da konstantno grickaju nokte, oni vremenom postaju vrlo slabi. Čak i onda kada ih ponovo puste, brzo puknu i naprave samo još goru situaciju. S druge strane, tu su i one devojke koje svakog meseca geliraju ili nadograđuju nokte, što ih vremenom takođe uništava. I sama sam dugo, dugo konstantno gelirala nokte i kada sam konačno odlučila da završim sa tim, trebalo mi je par meseci da se moji nokti sasvim oporave. Zato vam donosim savete za negu noktiju, kako bi konačno imali lepe, čvrste i uredne nokte! :)

Ovako su nekada izgledali moji nokti tokom višemesečnog geliranja.
Nemaju veze sa stvarnom temom, ali slučajno sam naišla na njih, pa sa
želela da vam ubacim sliku.


1, Treba da vodite računa o kožici na noktima, kao i o zanokticama. Nakon što skinete lak sa noktiju, bilo bi poželjno da ruke potopite u sapunsku kupku. Kada kožica omekša, štapićem polako treba da ja potisnete, tako da ne bude u većoj meri prisutna na celom noktu. Bilo bi poželjno da u drogeriji kupite sredstvo za zanoktice. U tom slučaju bi trebalo da ga svakodnevno mažete preko nokta i sigurno će situacija biti drugačija.

1. Postupak potiskivanja kožice.
2. Evelin sredstvo za zanoktice.

2. Lak sa noktiju nikada ne treba da skidate čistim acetonom, jer je on prejak i može znatno da oslabi nokte. Kupite bilo koji skidač laka za nokte, jer je on blaži, a radi gotovo isti posao. Meni se konkretno dopadaju Dahlia uljani skidači za nokte, jer imaju i lepe mirise i sasvim lepo skidaju lak sa noktiju. Odličan je i Fitogal-ov.

3. Kako bi sprečili često lomljenje i pucanje noktiju i da bi vam nokti lepše izgledali, poželjno je da ih redovno turpijate i podrezujete. Moja preporuka je da ne koristite metalnu turpiju i da, ako je ikako moguće, što manje upotrebljavate grickalicu ili makazice za nokte, jer je to nešto što često dosta lomi nokte, dok je turpija menje 'bezbolna'.

4. Važno je da uvek uz sebe imate kremu za ruke i kada god osetite da su vam ruke suve ili da im je neophodna zaštita, treba da ih namažete njome - i preko celih šaka i preko noktiju.

1. Eucerin krema za ruke.
2. Balea krema za ruke.
3. Fitogal specijalna glicerinska krema za ruke.

5. Pre nego što na nokte nanesete svoj omiljeni lak, trebalo bi da prvo nanesete bazu, tj. podlogu. Moja preporuka je da kupite neku od baza iz Avona, jer su stvarno sjajne i ja imam vrlo pozitivno isksutvo sa njima.  Kada je nanesete, izgleda kao da već imate gel na noktima i znatno lepše izgleda i naravno, doprinosi tome da nokti budu čvršći. Ako lak nanosiš u dva sloja, obavezno sačekaj da se prvi dobro osuši, pa tek onda nanosi drugi.


6. Lak uvek drži na hladnom mestu, jer kada je na toplom menja teksturu, vremenom čak može i sasvim da se osuši. Zato na svake 2 - 3 nedelje proveravaj sve lakove koje nisi duže koristila i ako je potrebno, dodaj po par kapi acetona kako bi bili normalni, ako su u međuvremenu postali gušći.

7. Lak sa noktiju ne bi trebalo da skidaš više od jednom ili dva puta nedeljno, jer to isušuje vaše nokte. Najbolje je da odrediš jedan dan nedeljno kada ćeš sređivati svoje nokte. Ja to već mesecima radim svake nedelje i tako mi najviše odgovara.

Takođe, i ishrana često dosta utiče na naše nokte, zato;
1. Ako imaš lomljive nokte, imaš manjak vitamina A i kalcijuma. Trebalo bi da češće jedeš šargarepu, bundevu i mlečne proizvode.
2. Ako ti se nokti savijaju na dole; imaš nedostatak proteina i vitamina C. Jedi što više soje, spanaća, kivija itd.
3. Bele tačke na noktima ukazuju na to da imaš manjak kalcijuma i cinka, zbog čega bi trebalo da jedeš što više mlečnih proizvoda i spanaća.
4. Na rast noktiju najviše utiču vitamini A, B, D i E, zato jedi što više; mlečnih proizvoda, šargarepe, kajsija, breskvi, paradajza, piletine, žitarica, kikirija itd.

Sem toga, važno je da, kad god nešto radite (perete sudove, spremate sobu ili uopšte koristite hemijske supstance) stavljate gumene rukavice na ruke, jer su sve to sredstva koja mogu bitno da oštete vaše nokte, a kada su vam konačno lepi, to je sigurno ono što vam najmanje treba. :)



Na slici se nalazi moji nokti. Slike su od pre par nedelja ili meseci, ali su i sada uglavnom istog izgleda. Kao što sam napisala, lakiram ih jednom nedeljno, trudim se da ih maksimalno negujem i da vodim računa o njima i zaista su mi uvek bili dovoljno čvrsti i nikada nisam imala problema sa lomljenjem.

Nadam se da sam vam pomogla, a predloge za neke slične postove ovog tipa možete da mi pišete u komentarima. Hvala! :)

Anja.


  • Share:

You Might Also Like

2 коментара