BTS: Kako se navići na činjenicu da uskoro počinje škola?

By Anja Miii - субота, август 13, 2016

Ja sam jedna od onih osoba koja već od početka ili najkasnije od sredine avgusta počinje da smara ljude govoreći da će uskoro početi škola (ove godine duboko patim, šmrc, šmrc). Do tada sam već sasvim odmorna, raspust mi postane dosadan i jedva čekam da se vratim u školsku klupu. Međutim, kada dođe prvi septembar, najčešće ne mogu da zaspim pre 3 (jer je to bilo sasvim pristojno vreme za leganje u toku raspusta), a onda ustanem u 6, nervozna i umorna, vratim se kući iz škole, ponovo se bacim na krevet, prespavam dan i potrebna mi je cela nedelja da se vratim u kolosek. Gotovo sam sigurna da nisam jedina koja ima taj problem. Zato vas danas savetujem kako da se nekih 10-ak dana pre početka škole naviknete i pripremite za ono što vam sledi. :)


1. Ustalite režim ishrane

Ishrana je veoma važna, to vam je jasno. Preskakanje obroka i neki nepotrebni međuobroci mogu dosta da naškode vašem metabolizmu. Pretpostavljam da ste tokom raspusta preskakali doručak ili doručkovali kada je vreme za ručak, a ručak i večera su vam se stapali u jedan obrok. Verujem da je tu bila i gomila slatkiša i grickalica, ali ne zameram - i sama sam se slično hranila. Međutim, važno je da počnete da se hranite redovno i koliko - toliko zdravo. Ne kažem da treba da ustajete u 9 (dok još traje raspust) kako bi doručkovali u preporučeno vreme, ali ako ustanete oko 11, ne morate pojesti sve suhomesnate proizvode koje vidite u frižideru, već pojedite npr. parče hleba sa nekim namazom i šolju jogurta ili mleka. Ako vam je doručak oko 14h, do tada bi već trebalo da budete gladni, a večeru možete da obavite do 19h. Između toga pojedite neku voćku, voćni jogurt, neki keksić, slobodno i nešto slatko, ali sve umereno. Čim počnete da se hranite zdravo i redovno imaćete osećaj da se u vaš život ponovo uvodi neki red, kakav, bar donekle, sigurno imate u toku školske godine.


2. Spavanje i buđenje u razumnije vreme

I sama sam noćna ptica i znam da je teško odreći se kasnog leganja. Ipak, neka to traje najkasnije do 20. avgusta. Od tog dana počnite da menjate svoju rutinu. Ne morate da idete na spavanje u 11 ili 12, jer prosto nećete moći da zaspite, niste navikli. Međutim, ako ste legali u 4, lezite u 3. Ako se ustajali u 1, ustanite u 12. Neka to traje dva - tri dana, a onda ponovo pokušajte da se pomerite za jedan sat. Umesto u 3, ležite u 2, a umesto u 12, ustajte u 11. Teško je kada pravite nagle promene, ali ako počnete na vreme i ako budete išli umereno, biće dobro. :)


3. Uredite sobu tako da u njoj vlada osećaj radne atmosfere

Skinite slike sa letovanja i letnje DIY projekte sa radnog stola, plutane table, ormara, zida... Umesto toga napravite novi raspored časova, dekorišite svoj planer, kupite novi školski pribor u veselim bojama i rasporedite ga po stolu, napravite neke back to school DIY projekte, nabavite knjige za novu školsku godinu. Neka vam sve od toga bude u sobi jer ćete tako steći još jači osećaj da škola počinje ili da je počela kada uđemo u septembar. :)

4. Postavite ciljeve za novu školsku godinu

Jako je važno da imate ciljeve ka kojima treba da težite. Ako ste imali 3 iz matematike, zapišite na papir da želite da imate 4. Ako ste bili stidljivi, zapišite da želite da budete malo otvoreniji. Mogućnosti je bezbroj. Svoju listu zakačite na neko vidno mesto ili je prosto ostavite u svom planeru i lepo je dekorišite i svaki dan se podsećajte da je ova školska godina možda godina preokreta!


5. Pronađite motivaciju

Kažu da deci ne treba da se obećavaju materijalne stvari ukoliko dobiju dobru ocenu ili ostvare zadovoljavajući prosek u školi, ali to, po mom mišljenju, važi za malu decu. Starija deca, od otprilike šestog razreda do kraja srednje škole prosto treba da imaju neku motivaciju. Pitajte roditelje da li žele da vam kupe patike/tablet/nešto od odeće, ako pređete odgovarajućim prosekom. Ako to nešto stvarno želite da dobijete, vi ćete se mnogo više truditi. S druge strane, motivacija ne mora da se ogleda samo u materijalnim stvarima. To može da bude željena srednja škola ili fakultet, za koju/i vam je potrebno što više bodova, a samim tim što više dobrih ocena i bolji prosek. :)

6. Ne ponavljajte gradivo, osim ako to ne želite

Poštujem kada neko želi da ponovi gradivo, jer već prve i druge nedelje slede inicijalni testovi, ali ja nikada nisam bila osoba koja je to radila u toku raspusta. Kada sam na raspustu onda sam na raspustu, smatram to bezbrižnim periodom i ne želim da učim dok još ne moram. Ponavljanjem gradiva, gde ćete shvatiti da ste mnogo toga zaboravili (jer je, očigledno, dosta toga nebitno), ćete se samo još više uplašiti i školu ćete doživljavati kao strašnu obavezu i opterećenje, a ne kao jedan lep, najlepši period svog života.

To bi bili moji načini za što bezbolniji povratak u školu.
Kako vi stojite sa tim? Da li vam je teško da se prilagodite kada počne škola i kako se borite sa tim? Pored mojih predloga, sigurna sam da će drugima pomoći i vaši :)


  • Share:

You Might Also Like

36 коментара

  1. Savrsen post.Svi mi pocnemo da se zalimo kako skola dolazi,nismo se dovoljno odmorili,ali svesni smo da je to nesto sto ne mozemo promeniti.Ja malo strepim od skole zbog odredjenih problema sa nastavnikom,ali bice sve u redu.Saveti su sjajni.Ja generalno ne lezem kasno,tako da mi neka skolska rutina ne dodje tesko,iskreno,ne volim ni ja da obnavljam gradivo,nekako to mi stvori preveliku tenziju,a ipak smo na raspustu radi odmora i treba prikupiti snage.Inicijalni testovi se ne ocenjuju,bar je kod mene tako,a i sigurna sam da se skoro svega secamo,sto je prilicno dovoljno za ta pitanja.Ja sam se raspisala.Sve u svemu,kao u uvek sjajan post☺❤❤❤

    ОдговориИзбриши
  2. Odlični saveti Anja! Oko 20. avgusta ću krenuti da pomeram rutinu leganja i ustajanja, verovatno će mi to trebati jer mi jako teško pada da ustajem u šest ujutro. :(

    misseslandy.blogspot.com - Novi post

    ОдговориИзбриши
  3. Odlični saveti,draga!Fotke su fenomenalne! <3

    anastasjastyles.blogspot.ba <-------- novi post
    ko želi neka se učlani u moj blog da stignem do 3O čitalaca. :*

    ОдговориИзбриши
  4. Joj, rutina odlaska na spavanje i ustajanja u sedam mi dođe glave. Užas, treba mi mjesec dana da se priviknem. Što se tiče motivacije u obliku darova, ja sam do četvrtog razreda dobijala odjeću,na kraju četvrtog sam dobila mobitel jer mi je stari crknuo nakon što je mojoj kolegici pao na cestu. Na kraju petog su mi htjeli kupiti,ali meni ništa nije trebalo,a sad nakon šestog sma ih tražila i dobit ću set za pravljenje noktiju,o jeahh.

    Fantastiko World

    ОдговориИзбриши
  5. Ovo je odličan post, ja sam uradila baš danas post samo na obrnutu temu xd slike su ti kao i uvijek predivne

    dnevnadozabloga.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Mnogo mi se dopada kako si napisala post, zaista uvk imas odlicne tekstove, kao i fotografije♥
    http://thewhiteandgold.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  7. Odlični savjeti, stvarno mnogo volim da čitam tvoje postove, inspirišu me nenormalno. Svaka ti čast, samo tako nastavi!

    ОдговориИзбриши
  8. Joj, a ja sam vec pocela da ponavljam za novu skolsku godinu neko gradivo i da pregledam knjige. Iskreno, to me je samo uznemirilo i, kao sto ti kazes, stvorilo osecaj da je skola opterecenje :(

    Hashtag Girl

    ОдговориИзбриши
  9. GDE SI KUPILA OLOVKE? DIVNE SU

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Imaš takve po svim knjižarama :)

      Избриши
    2. Da, pretpostavljam da ih imaš u svim knjižarama. Ja sam ih dobila u giveaway-ju kod Jane sa bloga Geekly Chic :*

      Избриши
  10. Ovim postom si mi dosta pomogla.Ja cu prvo poceti sa pripremanjem radne atmosfere u sobi,a zatim cu da regulisem spavanje i ishranu.A ponavljanje mislim da nas samo optereti.

    mywonderland-xoxo.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  11. Kako ja volim tvoje BTS postove,drugačije ih pišeš,uvek si bila drugačija,i to mi se posebno sviđa kod tebe!Upisala sam srednju i dok sam još bila osnovna,motivacija mi je bila željena škola,sada je željeni fakultet,pa ono♥☺ Što se tiče 2.saveta,pomogla si mi,jer ja 'idem u krevet' tek u pet ujutru,i kada pomislim da treba ustati za školu u 6ujutru,naježim sehaha♥

    Slike su predivne,i jedva čekam novi post!Obožavam te,ly♥
    http://natalijabeauty.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  12. Odlični saveti. Ove godine polazim u srednju školu i baš sam nestrpljiva, već sam počela da se spremam. Isplanirala sam da ću zadnjih par dana avgusta da se uspavljujem ranije i da se budim ranije kako bih mi bilo lakše kad krene škola.

    mojkutakblog.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  13. Odlican post draga,obozavam tvoje postove,uvek nesto novo procitam i saznam. ♥

    https://miljana-saveti.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  14. Kao i uvek, odličan post, i slike su sjajne! Meni se na neki način baš ide u škole, a na neki način uopšte ne. Nekako mi je na raspustu postalo dosadno, a s druge strane se previše plašim prijemnog jer sam osmi razred... Ja već davim sve u mojoj okolini time. :') A inače mi nije teško da se prilagodim školi, iako i ja ležem vrlo kasno i spavam do 12. Ne znam, nikada mi nije bilo toliko teško da se probudim nešto ranije. :)

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  15. Fantastičan post! Uživala sam čitajući. Mislim da je vrlo koristan i originalan. Što se tiče ovog za normalnije spavanja (leganje i ustajanje) se slažem, ali moram priznati da me mama tera na to xD Ni ja ne monavljam gradivo u toku raspusta, osim ako imamo neki domaći. :) ♥

    innisall.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  16. Savjeti su odlični, mislim da će mi puno pomoći jer se ja baš ne mogu naviknuti da kreće škola. Ne zbog ranog ustajanja već jednostavno zbog same škole i ponovnog viđanja svog razreda i svih nastavnika svakodnevno. Još mi je sad teže jer krećem u srednju školu, a uopće nemam takav osjećaj. Nadam se da ću se nekako priviknuti na sve to novo i upoznavanje svih, a želim i svima drugima sreću na početku nove školske godine<3

    bernardasinnerbeauty.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  17. Jeedan od bolji Back to school postova. Originalan i koristan sto odavno nisam videla. Ja na skolu pomislim tek 31. avgusta , ali bih mozda mogla makar da postepeno pocnem da lezim ranije. Ovako legnem oko pola cetiri , ustanem posle dvanaest i poremetim dan skroz. Razmislicu i o tome da prvog septembra postavim sebi neke ciljeve za tu skolsku godinu :)
    http://mojnacindaletim.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  18. Odlican post Anja, jako je koristan. I ja sam napisala slican. :)

    ОдговориИзбриши
  19. Jako dobri saveti. Meni najteže pada da se idem na spavanje u razumno vreme i da ustajem rano. Ali, što se mora, nije teško. :D
    Fashion, Beauty and Style

    ОдговориИзбриши
  20. Veoma koristan i originalan post, Anjice! S obirom na to da krecem u srednju, mislkm da cu malo obnoviti gradivo i prelistati nove udzbenike cisto da ne odem tamo potpuno nespremna. :)

    www.marsyly.com

    ОдговориИзбриши
  21. Odličan post! Sama zamisao da je škola za nekoliko tjedana me razočara, nemoguće da je ljeto već prošlo! Savjeti su ti super, sigurna sam da će mi neki poslužiti :))

    http://dragabolonja.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  22. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  23. Draga Anja, odusevljena sam tvojim celokupnim blogom, ali ovim postom si izdominirala. Od nedavno te pratim, ali si vrlo brzo pridobila svu moju pažnju i postala mi vrlo uzorna. Bilo bi mi drago da odvojiš par minuta i posetiš moj blog i moj prvi post, znacilo bi mi da takav profesionalac podeli komentar o mojoj priči. Takođe zamolila bih sve ostale stručne bloggerke da posete moj post i komentarisu ga, nova sam, znaci mi podrska. Raspolozena sam za saradnju. http://firstblogofagothic.blogspot.rs/ hvala unapred <3

    ОдговориИзбриши
  24. Super post, Anjice! Ja ne bih trebalo da imam problem sa ustajanjem, s obzirom da inace legnem pre jedan i budim se pre dever ba raspustu. :D
    Slazem se za sklanjanje diyeva i slika vezanih za leto, jer zaita mogu dekincentrisati. :D
    Ja ne bih nista dodala, jer su tvoji predlozi divni i svaki si prelepo obrazlozula. Uzivaka sam ciitajuci ♡
    Teen Queen

    ОдговориИзбриши
  25. Odličan post!Oduševila si me!Slažem se sa svim što si rekla!Ovaj post je veoma koristan i verujem da pomaže!Dwfinitno ću koristiti tvoje savete!♥♥♥

    Ukoliko možeš,želiš i hoćeš poseti moj blog, nova sam. Nadam se da ćeš mi ostaviti komentar i dati savet,jer si iskusnija. ♥♥♥

    http://chelchiechelchie.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  26. Post je odlican kao i uvek! Saveti takodje! Uskoro dolazi 1. septembar a ja krecem u prvi razred gimnazije. :-D
    Da li bi, u nekom od narednih postova, mogla sa nama da podelis neke savete o tome kako se uklopiti u drustvo? I kakvo je bilo tvoje iskustvo u srednjoj skoli? Veliki pozdrav. :-D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Već imam takve postove, možeš da ih pogledaš :)
      - http://anjalittleworldd.blogspot.rs/2014/08/prvi-dani-u-srednjoj-kako-se.html
      - http://anjalittleworldd.blogspot.rs/2015/08/srednja-skola-prvi-dani-i-prilagoavanje.html
      - http://anjalittleworldd.blogspot.rs/2016/05/20-stvari-po-kojima-cu-pamtiti-srednju.html

      Избриши
  27. Kada ce Anja savetuje. Puna sam problema ��

    ОдговориИзбриши
  28. Predivan post draga Anjice,jedva cekam one koji tek slede jer bas vole tvoje tekstove o skoli <33!Slazem se sa svime sto si rekla <33!Ove godine krecem u srednju pa ce mi svi saveti dobro doci :)!

    ОдговориИзбриши
  29. Toliko si me očarala ovim postom. Hvala na savetim, ove godine ću morati dosta ranije da ustajem, pošto ću putovati :D

    Teodora's small world

    ОдговориИзбриши
  30. Celi raspust se budim u neko normalnije vreme (pre 11 časova) jer se osećam zdravije i odmornije.Ove godine krećem u srednju i pročitala sam tvoje postove o uklapanju u društvo i nadam se da će mi pomoći ♥

    beautyandstylebyemma.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  31. Uh kako mi ovi tvoji postovi podizu raspolozenje. Znam da si upisala fakultet, ali mi je bas bas drago jer nisi odustala od bts postova. Sva ova pravila manje-vise postujem o trudim se da stvorim atmusferu skole koja mi nedostaje, ali ipak nisam se bas odmorila (veliki deo raspusta provela sam na selu u nekim radovima (maline, sljive, po kuci), mada je onaj deo na moru i sa drustvom bio sjajan, ovih 15 dana provescu gledajuci filmove, citajuci knjige, druzeci se i ispunjavajući ove savete kako bih se laksr uklopila.. Sjajan post Anja, kao i fotografije! ❤❤

    Smoothieglam.blogspot.com Pocela sam da blogujem svakodnevno, nadam se da ces posetiti moj blog, uclaniti se ako ti se dopadne i pratiti nove postove :)

    ОдговориИзбриши
  32. Suuper post Anja! Ja jedva cekam da pocne skola, lol! XX

    http://dearmissmodern.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  33. Super si. <3 <3 <3


    http://marijaarmus.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши