Blogovanje - nekada i sada

By Anja Miii - четвртак, август 04, 2016

Dan za danom, svet oko nas se menja. Tehnologija napreduje, mala deca i penzioneri bez problema rukuju smart telefonima, a mogućnost zarade preko interneta je tema koja privlači sve više pažnje. Kada se osvrnem za sobom i vratim u 2014. godinu, vidim jedan posve drugačiji svet. Blogovanje se tada znatno razlikovalo u odnosu na godinu u kojoj smo trenutno... U ovom postu ćete videti na koji način sam ja predstavila blogovanje nekada i sada. To ne znači da su svi blogeri isti i da svi imaju iste ambicije. Već dugo pratim blogerke koje iza sebe nemaju saradnje ili imaju vrlo malo probranih, a imaju sjajne postove i vidi se da bloguju jer to zaista vole da rade. I sama imam saradnje koje održavam, ali malo ih je, ne prihvatam svaku jer ne želim da pretvorim svoj blog u nešto što ne volim ni na drugim blogovima. Razumem da svi žele nove krpice i malo novca za džeparac, ali ako prihvatate saradnje kako bi što češće pisali i kako bi imali što više koristi, čemu to? Uostalom, pogledajte koji su najčitaniji postovi na vašem blogu i videćete da oni koji su vezani za saradnje verovatno nisu. :) Uzgred, ovaj post je collab sa Ivom (sa bloga World around you), jednom od najiskrenijih i najzanimljvijih tinejdžerki u našoj maloj blog zajednici. Ukoliko nikada niste bili na njenom blogu, preporučujem vam da zavirite na njega, jer ćete se zabaviti i shvatiti za šta zapravo blog služi. Ona je danas takođe pisala o blogovanju. Tema je nešto drugačija, ali sigurna sam da će vas zanimati. Drago mi je što smo sarađivale na ovaj način i unapred se radujem našim zajedničkim postovima u budućnosti. A sada, pređimo na temu posta. :)


POVOD ZA PRAVLJENJE BLOGA

Nekada: Volim da pišem i kažu mi da sam dobra u tome. Već par meseci čitam Sofijin i Tijanin blog i očarana sam njihovim idejama. Hej, pa zašto i ja ne bih napravila svoj blog? Utrošiću svoje slobodno vreme, konačno ću pronaći hobi i na kreativan način ću sa drugima deliti priče iz svog života!

Sada: Marija i Jana su toliko popularne zbog tog Jutjuba! Zavidim im! Ali, suviše sam mlada da za to, roditelji mi ne bi dozvolili... Hej, pa zašto ne bih napravila svoj blog? Vidim da i blogerke dobijaju besplatnu odeću, šminku i novac, mislim da bih mogla da počnem odatle.

POSTOVI

Nekada: Uskoro će škola, mogla bih da ukrasim sveske i da to usput fotografišem i ubacim na blog, sigurno će se dopasti mojim čitaocima... Mogla bih da fotografišem i pribor koji sam kupila. Mogla bih i da napišem kako sam provela avgust i kako učim, a mogu da odem na Polyovore i da napravim neke slatke kombinacije za prvi dan škole!

Sada: Moram da napišem listu želja (joj, kako su dosadni ti likovi sa kojima sarađujem), moram da se javim nekim kineskim sajtovima i da ih pitam da li žele da sarađujemo, bilo bi baš kul da dobijam besplatnu odeću i da to kačim na blog... Pre par dana sam dobila neke glupe stvari, a moram da napišem post o njima iako mi se uopšte ne dopadaju.

KOMENTARI

Nekada: Divno si ukrasila sveske, možeš li da mi kažeš gde si kupila taj ukrasni papir i Washi trake? Da li možeš da napišeš post u kome ćeš nam pokazati svoj planer ili da nam napišeš kako ti učiš? Stvarno bi nam značilo.

Sada: Super post, možeš li da pogledaš moj blog? Odličan post, i ja sam napisala sličan, pa pogledaj. Odličan blog! Posetite moj blog, pišem o...


MEJLOVI

Nekada: Ćao, imaš divan blog, jako mi se dopadaju tvoji postovi. Zanima me gde si kupila onu preslatku majicu iz poslednjeg posta? Uzgred, imam jedan problem sa drugaricom, nadam se da ćeš mi pomoći...

Sada: Ćao, zanima me kako si uspela da ostvariš saradnju sa SheIn-om i Romwe-om? Koliko pregleda moram da imam na blogu? Šta ne valja na mom blogu? Zašto imam malo čitalaca/pregleda?

ZARADA

Nekada: Zar preko bloga može da se zarađuje? Ma, pretpostavljam da zarađuju samo veliki i poznati blogeri. Ja pišem zato što mi je zanimljivo i zato što je to moj hobi. Ako nekada budem zarađivala - super, a ako ne - nikom ništa.

Sada: (google pretraga) Kako zaraditi preko bloga? Saveti za zaradu preko bloga. Kako uspostaviti saradnju sa sajtovima?

ČITAOCI

Nekada: Kako da namestim taj gadžet čitaoci? Šta to uopšte znači? Aaa, shvatila sam, to su ljudi koji redovno prate moje postove... Hej, pa već 30 ljudi prati moj blog, to je ogroman uspeh za mene!

Sada: Pre nedelju dana sam napravila blog, a imam samo 20 čitalaca. Kako da stignem do 100 za par dana? Kako ostali imaju toliko čitalaca? 


Čujemo se u narednom postu, rođendanskom. Očekuje vas giveaway, stoga ostanite uz moj blog. :*


  • Share:

You Might Also Like

34 коментара

  1. Iskreno nisam ni sumnjala da ovaj post neće biti sjajan kao i svi tvoji. ♥ Stvarno je žalosna situacija današnjih blogera, i zato mi je jako drago što smo uradile ovaj collab i možda (barem jednoj osobi) skrenule pažnju na to šta se događa. Stvarno divan post, i nadam se novim zajedničkim saradnjama u budućnosti.♥♥

    ОдговориИзбриши
  2. Ja sam takođe započela svoj blog 2014. godine i to na ovaj dan, samo dva dana pre tebe. Dosta toga se promenilo i sada mi je i žao što je sve postalo tako. Pre se cenila ljubav prema pisanju, a sada im je saradnja najbitnija. Ne krivim ih, videla sam šta saradnja znači, kada vam nešto jednom stigne želja za još saradnji je i suviše jaka. Ja sam jedno vreme bila zaluđena saradnjama, ali sam sada sve to svela na jednu-dve najviše, a kada i to završim prekinuću skroz!

    ОдговориИзбриши
  3. Ti si jedna jako realna cura i jako ti se divim! Također mi se ne sviđaju cure koje prave blog zbog tog glupog povoda "zarade".Mislim da ne znaju da za to treba neko duže razdoblje. Pronašla sam se većinski u toj prvoj grupi i znam da nisam jedina koja obožaaava radit diy-eve za školu i čitati Back to school postove. xd


    ilvaslifetime.blogspot.com ❤

    ОдговориИзбриши
  4. Iskreno, dobro sam se nasmijalana tvoj post. Nisam imala blog tada, tj u 2014. Ali znam kakva je situacija sada. Najvise prevladavaju komentari tipa kakvog si i ti napisala haha :)
    Jako dobar post i jako lijepo napisana usporedba stanja nekad.i sada :)

    MMara

    ОдговориИзбриши
  5. Anja, odusevila si me ovim postom. S obzirom na to da je danas prvi rodjendan mom blogu, pronasla sam se u prvom pasusu. Zaista je tako bilo <333 Bravoo!

    ОдговориИзбриши
  6. Ovaj post je odličan i tako poučan. Na mom blogu do sada nisam imala nijednu saradnju. Možda ču u budućnosti napisati nekoliko saradnje ali to će biti 1 saradnja u tri meseca. Ne zarađujem od bloga i neću ni pomisliti na to.

    blogfromdreamgirl.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  7. Ja sam u bloggerski svet ušla 2014-te godine ali sam ovaj noviji započela skoro.Iskreno,mislim da si upravu.Sve je više tinejdžerki koje se reklamiraju a ni ne pročitaju post i dostignu tu čuvenu brojku za koju neki od nas odvoje šest meseci,za dva meseca.Inače ti si jedna od retkih blogerki koja ima po meni veliku brojku čitalaca,a kojoj svaki prvi-drugi post nije saradnja sa SheIn ili tim sajtovima ❤❤❤

    ОдговориИзбриши
  8. Ja sam ušla u svet blogere jaako skoro. Znam da preko bloga može da se zarađuje i ostvaruju saradnje, ali trenutno i ne razmišljam o tome jer znam da mi do toga treba još puno pregleda i čitalaca, a ionako mi to nije cilj. Pišem jer volim to da radim i želim da imam mesto na internetu gde mogu da slobodno iskažem svoje mišljenje. :)

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  9. Ja sam napravila blog isto 2014 i tada je bilo puno bolje, nije bilo uopće toliko wislista i svih tih suradnji. Ljudi su pisali zanimljivije postove, a sad sve neke suradnje. Uglavnom, skroz realan i zanimljiv post, odlična si!♥

    ОдговориИзбриши
  10. Odličan post Anja,sve si lepo rekla.Sve se promenilo jako brzo,ja ću sada da slavim drugi blogorođendan i od tada(2014)se sve promenilo :) :(


    lepotaodaleks.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  11. Ovo je tako realno! Ja kada sam pocinjala blog jedini cilj bio mi je da upoznam prijatelje i da se zabavim. Da neko prepozna moj talenat za pisanje i da uzivam u svemu tome. Za saradnju nisam ni znala a gadzet citaoce sam dodala tek kasnije dok je na mom blogu bilo vec 10-ak postova. Bravo Anja! Ja blogujem malo manje od 2 godine i ne saradjujem ni sa kim ali mi je jako drago sto sam upoznala neke blogerke uzivo i poboljsala svoju kreativnost i umece za pisanje. Saradnja ako dodje-super. Ali i bez nje je isto zabavno i interesantno blogivati :D

    Iva's special section-bethanyismybae.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  12. Da, slažem se s time. Ja uvijek gledam da moji postovi budu zanimljivi publici, ali očito je da danas svi komentiramo samo radi reklamacije. :/ Svaki post koji komentiram najprije pročitam, što je po meni najbitnije. A, što se tiče zarade, ne bi bilo loše zarađivati, baš naprotiv. Ali ako radimo nešto samo zbog zarade (ne mislim da posao, već na blog ili youtube), u to nećemo znati uložiti dovoljno ljubavi i truda, nažalost.

    Pink Is My Soul

    ОдговориИзбриши
  13. Ja na pocetku svog blogovanja nisam ni znala da moze da se zaradjuje preko bloga i da postoje te firme koje uopste saradjuju sa blogerkama. Tek kasnije kad sam videla kod drugih blogerki saznala sam da to moze.I ja cesto dobijam mejlove sa pitanjima kako sam uspela da saradjujem sa SheIn-om,kako da ih pitaju za saradnju i slicno,mejl mi je prepun takvih pitanja. Iskreno,trudim se da sto manje objavljujem wishliste i nisam objavila skoro. Nemam nista protiv saradnji,jer i sama saradjujem sa par sajtova.Kad vec to blog pruza,zasto ne iskoristiti.Jedino me nerviraju sto neke blogerke nemaju blog ni mesec dana,a vec salju mejlove kako saradjivati sa drugim sajtovima i slicno.Odmah se vidi da su blog otvorile zbog zarade.Ja sam na pocetku svog blogovanja pitala kako da napisem kvalitetan post,kako da napravim baner,saradnje mi nisu bile ni na zadnjem mestu.
    Znam da sam se ispisala ,ali o ovoj temi imam dosta toga jos da kazem i mogla bih da pricam ceo dan i celu noc. Odlicna ideja za post,dobro ste se setile. ♥
    Outfit SheIn | Boyfriend jeans

    ОдговориИзбриши
  14. Ovo je zaista najdealniji post koji sam ikada procitala. Secam se kada sam pocela da itam blogove, takodje 2014. bilo ih je samo par koji su bili onako baas popularni, a medju njima naravno, Tijanin i Sofijin. Nekako, kao da se vremenom izgubila ta poenta koju blogovi imaju i kao da je sve preraslo samo u novac. Ipak, mislim da bi to zaista trebalo promeniti i hciniti da se sve vrati na staro. Ali svakako tu ima i sjajnih blogova koji zasluzuju paznju i pisu o raznim temama, naravno mejdu njima ste ti i Iva, svakako moje omiljene blogerke. :) :**

    ОдговориИзбриши
  15. Pohvale i za tebe i Ivu, upravo sam pročitala njen post. Prosto rečeno, smešna mi je cela situacija. Sećam se da sam još davne jeseni 2013. počela da pratim par blogova, zapravo Sofijin kutak, koji si pomenula. Divila sam se veštinama pisanja tih blogerki i one su me podstakle da se mnogo više posvetim knjigama i čitanju. Tada sam i ja napravila blog, ali, pošto sam imala svega 11 godina, nisam imala pojma kako se bilo šta koristi, tako da sam ga nekako obrisala, ne sećam se ni ja tačno. Nisam čak ni imala pojma da postoji takav tip saradnje, a kamoli dobijanja novca. Međutim, sada je sve drugačije. Devojčice sa 11 godina znaju gotovo sve o tome, a ne trude se oko postova. Najgore moguće mi je kada vidim uzastopnih 5 Haul postova, i eventualno se tu negde umeša Tag post, čisto da razbije monotoniju.

    Lifelover's diary

    ОдговориИзбриши
  16. Stvarno predivan post! Bilo bi ljepše da postoji više blogova koji su bili kao nekada, a ne sada samo ta zarada. Ja evo najiskrenije nisam znala da se može zaraditi preko bloga i sada mi je žao što znam. I mean, al blog nije mjesto gdje pišeš nešto svoje i dijeliš s nekim? Zašto bi ti trebali plaćati za to? Ali jeste, to je današnjica, so :D Svaka čast! <3

    ОдговориИзбриши
  17. Oduvala si me ovim postom, i ti i Iva. Koliko realno. Kad se samo setim da sam htela da palim vatromet kad sam dobila prvog clana posle pola meseca bloggovanja, a danasnje bloggerke. Ne zelim nikog da uvredim, ima i ''normalnih'' novih bloggerki, ali sve je vise onih koji otvaraju blog i koristi. Kad sam imala svoju prvu saradnju, i kad sam rekla to svojoj bivsoj bff, ona je odmah trazila i njoj da otvorim i da ona dobije, sto naravno nisam uradila. Znam nekoliko bloggerki kojima je svaki drugi post saradnja.... Prosle godine,na leto, kada sam zapravo i dobila mejl za tu prvu saradnju, moj blog je imao svega 40-50 citalaca, a ja sam imala oko 11-12 godina, i nisam uopte znala sta je to i kako to funkcionise tako da sam odbila, i kada sam naucila sta je to, prihvatila sam ih ove godine. I to mi je prva saradnja za svega godinu i nekoliko meseci blogga.
    Zaista prerealan post! ♥♥♥

    http://forgirlsonly-ofg.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  18. Odlično sam se nasmijala na ovaj post,ali nažalost to je živa istina :D Ja sam tek počela da blogujem i da bili su mi i jesu važni čitatelji jer to znači da netko čita nešto što sam ja napisala :D Za mene čitatelji nisu broj,nego ljudi koji me razvesele kada vidim da im se nešto sviđa. Ja sam se pre neki dan susrela sa jednom curom koja je otvorila blog,i onda mi plakala jer nema suradnje,a piše 3 dana,gdje je tu logika,i nisam ju uspjela smiriti ni na koji način. Mislim bilo mi je da uzmem prvu letvu i opalim je s njom po glavi,ali sam se suzdržala. Ja za suradnje nisma ni znala pre neki mjesec kada sam pročitala Andrijanin post o suradnjama,ili sam prvo saznala kod Ive,nisam sigurna ali sma bila izrazito začuđena,mislim bilo je ono "to se može?"

    ОдговориИзбриши
  19. Sa svime se slažem, stavrno, nažalost to je surova istina za sve to. Pola blogerki danas otvaraju blog radi popularnosti, suradnji i slično, a malo ih je koji stvarno vole pisanje i blog. A ti si jedna od njih, stvarno predivno pišeš i vidi se trud koji je u to uložen. :)

    ОдговориИзбриши
  20. Slažem se sa tim!Ja kada sam započinjala blog bil sam jako glupa nisam znala da postoje suradnje i ti svi sajtovi.Ja blog nisam započela zbog toga.U budućnosti kada me budu kontaktirali neki sajtovi rado ću to prihvatiti.Nisam jedna od tih koja želi suradnje.

    anastasjastyles.blogspot.ba <----------------- novi post

    ОдговориИзбриши
  21. Potpuno se slazem.Relativno sam nova u blogovanju,ali tu sam zato da ih upoznala i ostale blogere koji vole da pisu,naucim nesto novo i podelim svoje znanje.Veoma dobar post i treba ga procitati svaki bloger koji je nov. :)

    http://sweetkokoo.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  22. Draga Anja, ovaj tekst je toliko surovo iskren i realan. Necu da kazem da nikad nisam razmisljala o tome, ali sigurno nisam tako temeljno. I dok citam ovaj tekst shvatam da se slazem sa svim sto si napisala. Malo je tuzno sve to, moram da priznam. :/

    ОдговориИзбриши
  23. Slažem se sa tobom. Ja sam sa blogovanjem počela početkom 2015.godine, jer sam videla da Tijana i Sofija imaju blog i to mi se dop ako. Volim da pišem i zašto da ne. Postoje blogerke koje pišu samo zbog saradnji i to se vidi. Ja pišem zato što volim i blogovanje je sada moj hobi. Odličan post!❤

    ОдговориИзбриши
  24. Predivan i prerealan post draga moja Anja <33!Divno si sve napisala :)!krenula sam sa blogovanjem polovinom 2015. godine i prvo sam pocela da citam blog svoje najbolje drugarice i tvoj blog i svakim danom ste mi davale inspiracije da i sama pocnem sa tim.Vremenom sam otkrivala sve vise blogova i shvatila da i sama zelim da ga imam.Tada nisam ni znala sta su saradnje,jedva sam znala za collab postove <33!Sada je sve to drugacije,ali uvek ima i onih pravim blogera u cijim postovima uzivam a na lose se i ne osvrcem <33 :)!

    novi post perfecthigh136.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  25. Hehe... dugo nisam videla ovako dobar post! Ali stvarno! Sve do poslednje reči je samo istina! Što se mene tiče, ne volim da pišem te komentare: "Super post, pogledaj moj blog", ali povremeno ostavim link jer jako volim da pišem, a da to druge osobe čitaju. Ne prisiljavam nikoga, ali kako sam tek počela sa blogovanjem, jako mi je drag svaki iskren komentar, pa otavim po negde link, kako bi možda neko ostavio iskren komentar, jer volim to što radim, i zanimaju me tuđa mišljenja kako bih bila bolja. Popularnst mi nije bitna! Volim da se na taj način družim s ljudima.
    Što se saradnji tiče, ne sarađujem ni sa kim (kao što rekoh, nova sam, imam 30- ak čitalaca), ali, imam isto mišljenje poput tvog. U budućnosti bih sarađivala sa najviše jednim, eventualno dva sajta.

    Pozz!

    http://anastasijasblog.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  26. Skroz si me oduševila ovim postom. Slažem se apsolutno sa svime što si napisala. Mislim da blogeri koji razmišljaju samo o saradnjama neće daleko dogurati, jer nikome nije zanimljivo da samo o tome čita. Ja prva volim da pročitam neki post sa drugom temom koja nema veze sa sajtovima, saradnjama, ili nešto slično. U redu je ponekad, ali ne treba preterivati i to je mnogo bitno da znaju devojke/dečaci koji planiraju da uđu u svet blogova. Slike su prelepe, Anjice. ☺❤

    milicinkutak123.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  27. Na ovakav post bi se zaista mnogo toga moglo napisati. Prvo, predivan uvod, kao i otatak teksta. Nekako, na humoristican nacin si nam pikazala jednu istinu, koja zapravo nije za pohvalu. Zaiata ima svw vise blogera i ytbera koji bu da zarade na brzinu, jer miske da je to tako lako i da sve moze za mesec do dva. Pa, ako cemo iskreno, ni Jana i Marija ne bi bile tu gde su da su sve to radile zbog novca. Usto je slucaj sa fenomenaknom Andrijanom sa dobro poznatog bloga. :))
    Medjutim, ipak nije sve tako. Yaista ima i dosta bligera, bovih i starih, koji se maksimalno trude i ulazu u svohe postove. Ti i Iva ste svakako jedne od njih. I to se zaista vidi i ceni. ♡
    Ne znam kako je tacno bilo 2014, jer sam pocela da citam bligove sredinom 2015, a krajem iste sam otvorila svoj. Nisam dosad imaka saradnhe sa nekim sajtovima i iskrena da budem ,ne planiram u skorije vreme. Pisem o onome sgo volim, i znam da ima pozitivnih rezultata,jer pisem iz ljubavi. :)
    Super post, jos jednom, i jedva cekam tvoj specijalni rodjendanski post. :D
    Teen Queen

    ОдговориИзбриши
  28. Zaista predivan post Anja! Evo ja sam danas otvorila svoj blog i nadam se da cete odvojiti mali deo vremena da ga posetite. Puno bi mi znacilo ako biste me podrzali ! Hvala unapred !

    ОдговориИзбриши
  29. Ovo je sve tako realno Anja, svaka čast!
    Definitivno se sa svime slažem, svako malo dobijem mail gdje me traže mail nekog sajta ili nečega vezano za to, odgovorim, ali vidi se da je samo korist u pitanju.
    Svee si realno napisala , kao i uvijek, uživala sam!

    ОдговориИзбриши
  30. Wow*-*
    Odličan post, a izgked bloga je goals! Eto ja sam imala blog i svi su pisali: Super post! Posjeti moj blog *link*. I to mi je tako išlo na živce! Onda sam izbrisala blog, ali ti imas čitaoce koji nisu takvi, i ja sada pokušavam skupiti takve čitaoce! Ali uglavnom, super ti je post i sve što si napisala je točno. Samo tako nastavi!💟😍

    ОдговориИзбриши
  31. Ovo me je oduševilo,blog je veoma iskren i poučan.Totalno si u pravu,sve što si rekla je istinito. ♥

    https://saskadiary.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  32. Super mi je post, napisala si ga na zanimljiv način. U 80% stavki sam se pronašla u onima 'nekada', ali ima naravno i nekih od 'sada'. :)

    itsnina23.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  33. Predobar post, apsolutno je sve onako kako si napisala!

    ОдговориИзбриши