Mame kao najvažnije figure u našim životima

By Anja Miii - понедељак, септембар 07, 2015



Danas sam tu, sa jednom, po mom mišljenju važnom temom, a ona ima veze sa verovatno najvažnijom osobom u životima svih nas - majkom. Majka je osoba koja nas donese na ovaj svet,  žena koja nas čuva kao malo vode na dlanu, uz koju načinimo prve korake i izgovorimo prve reči. Sada se verovatno pitate, 'a gde je tu tata?' Tačno - i on zauzima važno mesto u našim životima, ali ja smatram da su majke stub porodice. Najčešća obaveza tata je da rade 8 ili par sati više sati dnevno, a obaveze mama su da, sem tih 8 sati, peru veš, peglaju, usisavaju, brišu prašinu, kuvaju, peru sudove, a povrh svega da budu uz decu, da im pomažu, daju savete, uče sa njima dok su mali i da se trude da im ispune slobodno vreme... Muškarci možda važe za jači pol, ali žene i majke sav teret nose na svojim plećima i zaslužuju svo poštovanje ovog sveta.

Pitate se šta me je zapravo navelo da pišem na ovu temu. Reći ću vam, naravno... Naime, moja mama je jutros otišla od kuće. Ima operaciju. U pitanju je vratna diskus hernija koja je muči već pola godine. Ta operacija je trebalo da se obavi i ranije, ali sada to nije ni važno. U suštini, operacija je poprilično bezazlena, rutinska, ali kičma je to, nikome nije svejedno. U bolnici neće provesti mnogo dana, ali čeka je oporavak u banji u trajanju od mesec dana. Prethodnih dana nas je upućivala u sve. Sada imam zapisano kako se uključuje veš mašina, koje krpe služe za brisanje prašine, koje za brisanje podova, na koju temperaturu podešavam peglu za koju odeću itd. Podelila nam je džeparac, novac za knjige za školu i sve ostalo. Poslednjih dana, kako se njen odlazak bližio, tako mi je sve više stvari padalo na pamet. Shvatila sam kako smo i tata i brat i ja naučili da se oslanjamo na nju. Nismo se trudili da mnogo razmišljamo o svemu. Uvek je ona bila tu - da kupi sve što je potrebno, da uradi sve što je potrebno, da nas posavetuje, da nam pomogne. Sada je sve to palo na nas. Moraćemo sami da otvorimo frižider kako bi videli šta je to što moramo da kupimo, moraćemo sami da vodimo računa o tome da li su stvari oprane i opeglane, da li je obrok podgrejan i spreman.

Upravo iz tog razloga, shvatila sam da je moja mama najvažnija figura u mom životu. Istina, nisam to shvatila sada, već mnogo ranije, ali sada sam još uverenija u to da je ona moj jedini i najveći uzor. Imamo i mi sukoba - ja sam tvrdoglava, a ona uvredljiva, ali sve naše sitne svađe i čarke traju najviše sat vremena. Zapitajte se da li biste, ako bi vaša mama iz nekog razloga morala da ode od kuće, znali da funkcionišete bez nje? Ja verovatno ne bih u potpunosti, čak i ako imam dovoljno godina za to.
Ma koliko godina imali i ma koliko samostalni bili, vrlo često nismo svesni o kakvim stvarima sve majke brinu. Tek kada one iz nekog razloga nisu kod kuće na duži vremenski period, shvatimo koliko zapravo ne znamo da brinemo o svim osnovnim stvarima u jednom domaćinstvu. Ne znamo da raspolažemo novcem, ne znamo da napravimo obrok kao što ona to radi, ne znamo da baratamo osnovnim kućnim aparatima itd. One su prosto i jednostavno nezamenljive. :)

A sada, vi meni odgovorite na neka pitanja... :)

Koliko ste vezani za svoje majke?
Da li ste se nekada susreli sa time da vaše mame odu od kuće na neko vreme?
Kako ste to 'preživeli'? 

  • Share:

You Might Also Like

36 коментара

  1. Post je super! Slažem se ,u potpunosti.Moja mama je bila na zlatiboru jedno 10 dana ,ali tad sam bila bas mala tako da...ali ona ovih dana ide na more sa firmom pa cu i ja morati da naucim sve da radim...posto tata i nije bas za pralje sudova ili vessa(ima ogromne ruke).Pa ,tu sam ja hahah xd.Divan post!
    dreamer-ana.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Koliko ste vezani za svoje majke? Kao što si i sama rekla, majke su stub porodice i bez njih mi, deca, ne bismo funkcionisali kako valja. Meni je mama prvenstveno najbolji prijatelj, pa tek onda roditelj i navikla sam da sve svoje muke, probleme i obaveze podelim sa njom. Bila je tu kada niko drugi nije, podigla me kada sam pala i vratila na pravi put. Majku ne bih zamenila ni za šta na svetu i svoju povezanost sa njom ne mogu da opišem, ne postoje reči koje bi opisale tako nešto. Majka je jedna jedina!
    Da li ste se nekada susreli sa time da vaše mame odu od kuće na neko vreme? Na svu sreću, nisam se susrela s time i drago mi je zbog toga.
    Kako ste to 'preživeli'? Nisam imala priliku da preživim to i nadam se da uskoro neće doći do toga zato što sam navikla da ona obavlja kućne poslove, a da ja samo uživam, učim i brinem o školovanju.
    Anjice, post je divan, svaka čast! Već dugo te pratim i pročitala sam sve postove koje si do sada objavila. Želim da tvoja majka ozdravi što pre i vrati se kao nova. Uz tebe smo svi, to treba da znaš☺♥

    ОдговориИзбриши
  3. Za mamu sam vezana prilično, ali ni približno koliko za mlađeg brata. :) Moji roditelji su često išli na poslovna putovanja i još uvek idu. Nas je četvoro dece i naučila sam sve kućne poslove i ostale stvari vezane za brigu još odavno. Meni je to sasvim normalno-da perem i peglam veš, kuvam i spremam. Oduvek mi je bilo čudno zašto me drugarice gledaju kada im kažem da obavljam sve kućne poslove, ali sam vremenom shvatila da nisu svi roditelji navikli decu na takav "način života". Kada sam bila mala, negde oko 3-4 godine, podnosila sam veoma teško sve dane bez roditelja, ali sada mi je totalno u redu. Naravno da jedva čekam da se vrate, uvek je lakše kada imaš mamu ili tatu pored sebe. :) Mnogo mi se dopada ova rubrika i mislim da će to biti jedina stvar zbog koje ću početi da volim ponedeljak.♥♥

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. P.S. Nadam se da će operacija proći dobro i da će posle oporavka sve biti kao i pre. :) ♥

      Избриши
  4. Izvrsna ideja za rubriku.☺ Pa gledaj, ja sam jako vezana za svoju mamu. Iako se ponekad znam porječkati s njom ne bih je mijenjala nizašto. Nisam se odvajala od nje na duže periode, osim kad je trebala roditi, no tad sam bila manja. Inače, moja mama često radi posla ne bude kod kuće pola dana, i to mi ponekad smeta jer mi užasno fali. No, ja sam se na to naviknula. Želim brz oporavak tvojoj mami! ♥

    ОдговориИзбриши
  5. Mogu reći da me je mama dosta razmazila. Sve poslove je ona preuzela na sebe i pomažem joj, ali nikada me ne tera da to radim. Verovatno ne želi da se ja mučim. Ponekad se posvađamo, ali to obično kratko traje. Evo baš sad pokušavam da se setim kada smo se poslednji put posvađale i ne mogu da se setim. Ne svađamo se toliko često jer je ona dosta popustljiva prema meni. Nikada nije bila neko ko mi daje savete i neko kome govorim svoje tajne, ali ja ipak znam da je ona tu za mene i da bi mi rado pomogla kada bi mi trebala pomoć takve vrste. U stvari, sećam se da sam se bila posvađala sa najboljom drugaricom i zaista mi je bilo teško. Iako joj ništa nisam govorila, ona je shvatila da nešto nije u redu sa mnom. Pitala me je šta se desilo i ispričala sam joj. Dala mi je savet i podršku i mislim da ću to pamtiti celog života. To mi je ostalo urezano u sećanju. Volim naše razgovore koji nekada traju i satima. I da, nikada nije otišla na neko duže vreme od kuće. :) Lepo je što si jedan post posvetila najvažnijoj ženi u životu svih nas (bar bi tako trebalo da bude) i predivno si sve napisala.❤

    http://aleksandrasmagicalworld.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  6. Divan post draga Anja :) Baš sam se raznježila cijela, imaš totalno pravo i u potpunosti se slažem s tobom kada je riječ o mami i njenoj ulozi u našem životu. Svaka čast :* http://fdiarybyz.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  7. Mama mi je učiteljica u istoj školi kao i ja, pa se svaki dan vidimo.Uglavnom joj samo ja pomažem u kućnim poslovima dok mi mlađi brat leži i igrica igrice, znate kako je to hah. Zaista divan post Anja i nadam se da će operacija proći dobro! ♥

    http://sarahmakeupp.blogspot.hr/

    ОдговориИзбриши
  8. Prvo želim da kazem da ti je odlican post, da je tema zaista dobro odabrana i nadam se da ce tvoja mama biti dobro nakon operacije♥
    Ja sam jako vezana za mamu, jer je uvek tu za mene i sta god mi treba prvo se njoj obratim. Pomaze mi da savladam gradivo koje nisam shvatila, kuva za nas, pegla, pere, a pored toga je nikada nisam videla ljutu ili nervoznu dok to radi. Jako dobar post, nadam se da ce tvoja mama biti dobro.. ♥:)

    ОдговориИзбриши
  9. Prepredivan post <3!Zelim brz oporavak tvojoj mami,sve ce biti u redu :).Mama i jeste stub svoje porodice,i ja to znam.Trudim se da joj pomognem koliko mogu jer je i sama prepuna obaveza.Na njenom licu uvek se vidi samo osmeh...Lepo si rekla stub <3!Divan post,jako dobra tema!Vec mi se svidja ova rubrikaa <3!

    perfecthigh136.blogspo.tcom

    ОдговориИзбриши
  10. Pošto imam samo majku, jako sam vezana za nju. Ponekad se posvađamo jer me je razmazila i jer sam tvrdoglava, ali te male svađe uvijek završe sa poljupcima i grljenjem. Uz mene je kad niko nije i volim je najviše na svijetu. ♥ Moja mama nikad nije otišla na neki duži period, ali svejedno, ne bih mogla izdržati 1 dan bez nje.
    I da na kraju napomenem, odličan post i nadam se da će ti mama biti dobro! ☺♥

    imperfectionisbeauty6.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  11. Odlican post,nikad nisam videla bilo sta na ovu temu.
    Nadam se da ce ti mama biti dobro:(
    Ne znam da li sam bas mnogo vezana za moju majku,jednostavno ona zna nesto o meni,i dsota otga cu joj ispricati ali ona ne zna neke najvaznije stvari o meni,zna samo neke koje meni i nisu najbitnije ali ona misli da jesu...Nemam potrebu da nekom kazem bas svee,ne znam zasto,pa cak i ako je majka u pitanju.
    -Sana
    teengirl2003.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  12. Anja, ti si genijalno dete, ali stvaarno. Nadam se da ce ti se mama brzo oporaviti, i da ce sve biti u redu na kraju oko kuce. Meni se prvi put desilo da se razdvojim od mame kada sam bila jako mala, nekih 8-9 godina. Kad je mama bila u bolnici zbog upale pluca, bila je odsutna samo 10-ak dana, ali sam bila mala i to jedva podnela. Ali na kraju i da mama ode na neko vreme negde (sto se nadam da se nece desiti) baka i ja bismo dosta radile oko kuce, i to sve... Odlican post Anja, super si blogerka zaista. ♥ ☺

    ОдговориИзбриши
  13. Divan post ♥! Ja sam jako vezana za svoju mamu i živim sama sa njom, s obzirom na to da su mi roditelji razvedeni već više godina. Takođe imamo sitne razmirice, ali, kao što si ti rekla, to nikad ne traje duže od sat vremena :). Prvi put sam se rastala od mame sa 7 godina, kada sam išla na rekreativnu nastavu sa školom i svako veče sam plakala :(. Ne znam kako bih bez nje, sad sam tek shvatila da ja bukvalno ne znam da upalim mašinu za veš ili sudove, a kamoli da se brinem o kupovini hrane i ostalih potrepština u kući :). Slažem se da je majka najvažnija osoba u našim životima i da niko ne bi mogao da je zameni ♥ :).

    P.S. Tvojoj mami želim uspešnu operaciju i brz oporavak i povratak kući ♥♥♥.

    ОдговориИзбриши
  14. Stvarno predivan post! Ostavila si me bez teksta! <3 Rasplakala sam se citajuci ga. Ja sam jako vezana za mamu.Moji roditelji su razvedeni. Ona je jako brizna i dobra. Naravno da imamo neke razmirice,ali sve je to prolazno.. Naravno ja volim i tatu,ali mama je nesto posebno.. Ipak nas ona nosi 9 meseci ispod srca! <3 <3
    Tvojoj mami zelim uspesnu operaciju i da se vrati kuci zdrava! <3
    M.J. (znas ko je) <3 <3

    ОдговориИзбриши
  15. Ja sam dosta vezana za svoju mamu.Ona je moja stena, moj oslonac, jednostavno moj najbolji prijatelj.Bez nje mislim da se ne bih snasla i mnogo sam zahvalna sto imam majku koja brine o meni i koja me je odgajila u jednu dobru i pametnu osobu. :)

    ОдговориИзбриши
  16. Stvarno svaka cast kako si napisala post!Ja sam za svoju mamu vezana a i nisam.Jedno vreme kada sam bila mladja nisam zelela da idem ni na kakva putovanja bez nje,ni da spavam bez nje nista nista....ali kako sam bila sve starija nekako sam morala da shvatim da moram da se odviknem od toga i da pocnem da sama funkcionisem.Stvarno ne znam kako bih funkcionisala da ode na nekih nedelju dana zato sto ja sto se tice kuvanja bolje da se ne priblizavam sporetu mogu samo kucu da zapalim ahha,skupljanje vesa toliko laka stvar ali sama pomisao na to da ja to uradim nema sanse ne znam zasto me toliko mrzi da to radim haha.Ali sa druge strane se svadjamo isto tako ona uvredljiva a ja tvrdoglava.Nadam se da ce ti se mama brzo oporaviti!I ponovo sjajan post! :** <3
    Novi post --- http://sofija1837.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  17. Za majku sam jako vezana, koliko god ja bila tatina mezimica. Sećam se da je mama jednom otišla na neku operaciju noge, a ja sam uveče lila i lila more suza jer nema ko da me ušuška u ćebence i poljubi se za laku noć. Tata se trudio da bude on ta osoba tih večeri, i cenim njegov trud oko toga neizmerno, ali mama je mama. Preživela sam to nekako. Bile su tetke i baka oko mene i udovoljavale mi. Meni i bratu. Hvala im na tome. I ako se često zakačim sa mamom, volim je mnogo. A te svađice su sve deo puberteta kroz koji svi prolazimo ili smo prošli :)

    http://milicasdiary389.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  18. Pa ovako... Ja sam svaki dan sa mojima, oni ne rade (nažalost) i onda postoji osređeni i pritisak možda što smo stalno zajedno. Inače, jedinica sam; ima i prednosti i mana toga :D Sa mamom sad možda imam i bliskiji odnos nego ranije, od kako sam prekinula sa dečkom. Nekako se sad i slabije svađamo i slabije me opominje za neke stvari. Nju drma klimaks, ima problema sa pritiskom, svaka promena vremena joj teško pada. A ja sam lenjivica, pa se jedva prihvatim sudova ili tako nečega, ali nije da ne radim sad ništa.
    Jedino kada se razdvojim od mame jeste kad ona ode kod babe, mesto pored. I zna da bude i po 2 nedelje tamo, a tata i ja se snalazimo super, ugađa mi.
    Bez mame ne bih mogla da zamislim život... uf, ne mogu da pomislim na to, odma me obuzme neki strah. Školski drug sa kojim se znam 11 godina, išli i u osnovnu i sad u srednju, pre 2 nedelje je imao saobraćajnu nesreću, mama mu je poginula, i svaki put kad mu se javim pošalje mi neku tužnu poruku za majku :'(

    ОдговориИзбриши
  19. Gledam i razmisljam koliko je kilometarskih komentara proisteklo od samo pet lepo poslaganih slova - m a j k a.To govori toliko mnogo o tome koliko je zapravo ta rec snazna , jaka. Ni samo nismo svesni koliko se snage krije u na izgled slabasnoj zeni. Ako je majka. Iz ovo ili onog razloga cinimo ono sto nikako ne bismo smeli - zaboravljamo njenu vrednost. Svesna sam da imam dovoljno godina , ali ne secam se kada sam poslednji put ispeglala kosulju ili usisala ceo sprat. Sve to je palo na majku. I ne nezali se ona vec poslednje atome snage crpi kako bi nama bilo ugodno. Kada smo se poslednji put setili poljubiti majku i zahvaliti joj? Zaboravljamo sta sve ona cini za nas - nesvesno. A nije nam dozvoljeno. Prepiremo se , a nemamo pravo. Drago mi je sto ima jos vas koji postujete imenicu od pet slova koja nema zamenicu. Inace tvojoj mami zelim brz oporavak i svu srecu ovog sveta <333
    Novi post ---- http://mojnacindaletim.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  20. Svakim novim postom oduševljavaš ! Ovo je toliko savršen post. U potpunosti se slažem sa tobom. Svako bi se složio sa ovim. :D


    http://onlinegxoxo.blogspot.rs/2015/09/gossip-time.html?m=1

    ОдговориИзбриши
  21. Ja imam malo drugacije iskustvo sa roditeljima. Meni mama radi po ceo dan,a tata je zbog prirode svog posla poceo dan kuci sa mnom i bratom. Ne znam sta bih mogla reci, ali sada kada sam u tinejdzerskim danima meni je tata nekako stub i oslonac za ama bas sve, dok je mama to bila dok sam bila dete. Mogu reci dasam vezana za svoju majku, ali ne jako puno zato sto ne provodim ceo dan sa njom vec sa tatom, ali eto. Divan post!♥

    marsylylife.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  22. draga Anja, ovo je zaista jadko lep post. Meni su roditelji razvedeni i odavno ne zive sa mnom ali mi svakako najteze palo kada je i moja mama imala operciju prosle god. Iako je to st oakzes, sve bilo na izgled rutinski, ali nikom nije bilo sve jedno a ponajmanje meni. Mozda je mama veca figura u mom zivotu od tate, ona me i slika za blog a i sa njom provodim najduze vremena :)
    Zelim i tebi i tvojoj mami brz oporavak i sve najbolje, zdravlje je ipak najvaznije!
    Isidora
    http://highheelpoodl.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  23. Kad moja mama ne bi bila samo jedan kod kuće,bio bi potpuni haos.
    Mislim da me je previse razmazila.Ali majka je jedna jedina.

    Flyovanje.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  24. Post je fenomenalan :) Ja sam mnogo vezana za svoju majku i bukvalno sam spremna na sve zbog nje...Nikad mi se nije desilo da ode na duži vremenski period od 3 dana,a kada je odlazila ja sam se snalazila sama,jer znam da peglam i dobro baratam po kuhinji tako da mi to nije bio problem ali kada bi mi već neko dao da operem nešto u veš mašini iskrena da budem ne bih se snašla jer se sa time nikada nisam susretala....
    http://fashionawakebyb.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  25. Odlican post! :)
    http://ivanalifestyle.blogspot.ba/#_=_
    uclani se na moj blog ako zelis, ja na tvoj vec jesam. :)))

    ОдговориИзбриши
  26. What an interesting blog post my Dear !:) I really like to read your news !
    Please help me with collaboration and clickHere <3

    ОдговориИзбриши
  27. Anja,predivan post,bravo! Da i ja sam se susrela sa takvim sličnim događajem. Naime moja majka je operisala rak dojke,ali najbitnije je da je sve to dobro prošlo. Tako će biti i sa tvojom majkom,garantujem ti. :-*
    Koliko ste vezani za svoje majke? Mnogo sam vezana,da čak i kad odem u goste,nmg dugo da izdržim bez nje.
    Da li ste se nekada susreli sa time da vaše mame odu od kuće na neko vreme? Da,susrela sam se.
    Kako ste to 'preživeli'? Jako teško,ali sam se pomirila sa sudbinom. :-*

    ОдговориИзбриши
  28. Anja , veruj mi , znam kako ti je. Moja majka je imala diskus herniju pre jedno godinu dana. Situacija nije bila laka. Moj otac je sve radio po kući kada joj je oporavak bio najpotrebniji. Tek onda , nakon svega što smo prošli , i videli koliko ona znači , koliki je ona ,,stub'' porodice , kao što si rekla... Osećao sam se kao malo sebično derište. Iskreno. Sad je stanje bolje , ali nikada neću zaboraviti kroz koju je ona patnju prolazila. Post je odličan inače.

    ilordogaming.blogspot.com --> Novi post (aleluja !)

    ОдговориИзбриши
  29. Prvo, Anjice, moram da ti kažem da je tvoja majka veoma srećna žena jer ima takvu ćerku! ♥ Ja za sebe ne mislim da sam dobra ćerka prema mojoj majci, često umem da budem drska kad me iznervira, iako se posle toga stalno kajem. Mislim da je uzrok naših svađa upravo to što smo veoma slične (ne mislim na fizički izgled). Više sam vezana za tatu, ali pošto on mnogo radi, a mama je nezaposlena, s njom provodim veći deo dana. Moja jedina obaveza je da učim (pored toga što raspremim svoju sobu i s vremena na vreme operem sudove, ili tako nešto pomognem), a svi kućni poslovi su njen deo. Uprkos svim našim svađama, apsolutno sam sigurna da ne bih mogla da podnesem više dana bez nje. Ni ja, a ni brat, ni tata. Jednostavno, kao što si rekla, ona je stub kuće. :-)
    Nadam se da će tvojoj mami biti dobro! ♥ Želim vam svu sreću ovog sveta! ♥

    ОдговориИзбриши
  30. Odličan post! Mnogo divno si to napisala i svaka ti čast. :)

    http://saveti81.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  31. Predivan post. Da, jako sam vezana za mamu iako joj to ne govorim dovoljno. Bila sam jedno vreme razdvojena od nje, dok je bila u bolnici. Međutim tada sam bila jako mala i ne sećam se tačno svega. Nadam se da će ti mama biti dobro. :)
    PS koja je ono knjiga na slici?

    ОдговориИзбриши