Kako biti produktivniji u toku školske godine?

By Anja Miii - среда, август 23, 2017


Svaki početak školske godine protkan je raznim obećanjima - učiću redovno, počeću nešto da treniram, čitaću više knjiga, provodiću manje vremena na telefonu, legaću ranije i buditi se na vreme. Međutim, čim prođe prva nedelja, a lekcije počnu da se nagomilavaju, malo ko ostane dosledan onome što je sebi zadao i obećao. U osnovnoj školi bila sam vrlo nedosledna i bilo mi je potrebno svega dva dana da se potpuno opustim i pokleknem pred svim što sam zapisala u šarenu sveščicu. Kada sam krenula u srednju, situacija se znatno popravila. Učila sam prilično redovno i bila sam među boljim đacima u razredu. Iako sam učila neuporedivo više nego u osnovnoj, imala sam i više nego dovoljno vremena za sebe. Naprosto sam znala dobro da rasporedim svoje obaveze, a pritom me nije mrzelo da učim. Okej, ponekad jeste, ali sam uglavnom bila svesna da je bolje da učim lekciju po lekciju, nego sve odjednom. Prvu godinu mog studiranja nije obeležila Bog zna kakva organizacija. Zapravo sam bila kampanjac. Otud ovaj post. Želim da se prisetim kako sam funkcionisala u srednjoj, da motivišem sebe i da u drugoj godini budem znatno produktivnija. Pritom želim da i vama dam nekoliko saveta koji vam, verujem, mogu pomoći.

KADA KORISTITI DRUŠTVENE MREŽE?

Najveći problem su, zapravo, društvene mreže. Prelistavanje Instagrama zna da se pretvori iz 10 u 40 minuta, a gledanje jednog zna da se pretvori u gledanje nekoliko videa. Neću vam reći da ostavite telefon u drugoj sobi ili da isključite internet, jer to već znate. Daću vam samo jedan, zaista korisan savet, a to je - ne proveravajte društvene mreže čim se probudite. Verujte mi, mnogo je bolje da prvo doručkujete, namestite krevet, naučite lekciju i spakujete torbu za školu, pa da nakon toga uključite internet i skrolujete Instagramom. Ukoliko to uradite čim progledate, zadržaćete se na njemu i nećete moći dovoljno da se koncentrišete na učenje i ostale obaveze, jer ćete konstantno razmišljati šta biste još mogli da pogledate. Isto važi i za prepodnevnu smenu - kada dođete iz škole ručajte, pričajte sa porodicom, pogledajte TV ili odspavajte, potom naučite ono što imate, a nakon toga se bacite na društvene mreže, dopisivanje i ostalo.

DA LI JE POPODNEVNA DREMKA OKEJ?

Iako nisam osoba koja voli da spava u toku dana, katkad mi se desi da popodne na kratko sklopim oči. Najgore je kada se taj san oduži i kada odspavam dva, tri sata, jer nakon toga nemam pojma gde se nalazim i apsolutno sam nespremna za učenje i pamćenje, ali san u trajanju od sat vremena zaista može da pomogne. Dakle, kada dođete iz prepodnevne smene, uključite alarm i neka vas probudi sat vremena od trenutka kada legnete da spavate. Odmorićete se i lakše ćete pamtiti.

KADA NA SPAVANJE?

Oduvek sam se trudila da imam 7 do 8 sati sna. Kako sam, dok sam išla u srednju, ustajala pre 6, svake večeri bih legala u 10. Pola sata bih se vrtela po krevetu i naposletku bih zaspala. Kasnije sam se toliko prilagodila, da mi više nije bilo potrebno ni 10 minuta da zaspim. Dakle, nema opravdanja da ne možete da ležete rano, da niste navikli itd. Naravno da možete, potrebno je samo nekoliko dana da se prilagodite novom bioritmu. Znam da je neobično kada, umesto u 3, počnete da ležete u 11 ili kada, umesto u 12, morate da ustajete u 7, ali raspust je raspust, a obaveze su obaveze.

KAKO ZAPAMTITI SVE OBAVEZE?

Zapisujte ih. Ne kažem da morate da vodite planer, jasno mi je da je teško istrajati u tome, ali naprosto iscepajte jedan papir iz sveske, zalepite ga za ormar ili ga zakačite za plutanu tablu (ili ištampajte mesečne kalendare sa slobodnim poljima za upisivanje obaveza) i zapisujte kad god saznate da imate neki kontrolni, odgovaranje ili generalno neku obavezu van škole. Stalno će vam biti na vidiku i sprečiće vas da zaboravite nešto što je baš važno.

DA LI JE POTREBNO UČITI SVAKODNEVNO?

Ne, nije potrebno. Poželjno je, ali svi imamo dušu i nismo sposobni da učimo baš svakoga dana. Nekada nam je u glavi nešto drugo, nekada imamo druge obaveze, ali je najbitnije da budemo svesni koliko nam je vremena preostalo do kontrolnog ili odgovaranja i koliko nenaučenih lekcija imamo u svesci. Ako vam, na primer, danas nije dan za učenje, to je okej. Međutim, ako imate još 5 dana do kontrolnog, prelistajte svesku i rasporedite kada ćete ponoviti/naučiti koju lekciju.

KADA ZATRAŽITI POMOĆ?

Pomoć zatražite kada vidite da vam nešto zaista ne ide. Bila to matematika, fizika, hemija ili pak srpski ili engleski, sasvim je okej da ponekad nešto ne razumemo. Pokušajte sami da shvatite i razumete gradivo, ali ako vidite da ne ide, ne odlažite i ne čekajte dva dana pred kontrolni, već odmah zatražite pomoć. Ili od drugarice iz razreda ili od roditelja ili pak uzmite nekoliko privatnih časova. Uštedećete sebi i vreme i živce, a uz malo objašnjavanja i vežbe, dobićete dobru ocenu.

VANNASTAVNE AKTIVNOSTI?

Zapravo su veoma poželjne. Bilo da trenirate neki sport, da rekreativno idete na fitnes, aerobik ili nešto treće ili da idete u muzičku školu, važno je da se bavite nečim i van škole. Ukoliko učite prilično redovno i ukoliko ne čekate da vam se školske obaveze nagomilaju, uvek ćete imati vremena za vannastavne aktivnosti, a one vam pritom neće predstavljati problem i neće opteretiti vaš raspored. Zapravo ćete imati ispunjeniji dan, korisno ćete utrošiti sat - dva u toku istog, nekoliko puta nedeljno, a osećaćete se bolje.

KAKO KORISTITI VIKENDE?

Po osećaju. Dešavalo mi se da učim i subotom i nedeljom i da tako naučim sve što mi je potrebno za narednu nedelju, ali je isto tako bilo vikenda kada mi se nije učilo i kada to naprosto nisam radila. Međutim, preporučujem vam da izdvojite bar dva sata subotom i isto toliko nedeljom. To vreme bi utrošili na gluposti i ne biste ni osetili da je prošlo, a ovako ćete znati da ste ga iskoristili pametno.

KOJU METODU UČENJA ODABRATI?

Metoda je bezbroj. Guglajte i pronaći ćete na stotine različitih članaka koji vam predlažu različite metode učenja. Na osnovu toga koliko brzo pamtite, opredelite se za onu za koju mislite da bi vam najviše odgovarala. Možda ona u vašem slučaju neće delovati, ali onda probajte neku drugu, posle nje i treću, sve dok ne pronađete onu koja deluje. Budite strpljivi, možda će vam biti potrebno više vremena kako bi pronašli onu valjanu.

Nadam se da su vam ovi saveti bili od koristi. Kliknite na nazive postova u nastavku i pročitajte sve što sam pisala u vezi škole u prethodnih nekoliko godina.

Kako se navići na činjenicu da uskoro počinje škola?
Kako podneti završnu godinu osnovne/srednje škole?
Nova školska godina iz ugla budućih maturanata
DIY: Ukrašavanje svezaka za školu
Male tajne za odličan prosek u školi
Srednja škola - prvi dan(i) i prilagođavanje
Prvi dani u srednjoj... kako se prilagoditi i uklopiti?
Organizacija učenja

Čujemo se u narednom postu!
Instagram: @anjamiii
E-mail: anjasaveti@gmail.com

ANJA.

  • Share:

You Might Also Like

15 коментара

  1. Jako, jako koristan post, predivno pišeš☺ Ja nemam previše problema s organizacijom zato što me gimnazija naučila da je najbolja stvar koju možeš napraviti je učiti na vrijeme i učiti svaki dan, tako mi se gradivo rijetko nagomila.. I uglavnom, ja sam tip osobe koja preko vikenda voli napraviti dosta toga pa mi je preko tjedna puno lakše nego da nisam napravila ništa. Odličan post☺♥

    nevergiveup656.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Zaista si lepo obuhvatila sve ove stavke u jednom postu. Ja sam baš ove godine primetila koliko su mi neke od ovih stvari značile za bolje ocene, ali i da se ja osećam ispunjenije. Ja bih posebno izdvojila važnost dobrog sna i ja se čak i sada trudim da spavam po 7-8 sati jer se tako osećam najodmornije. Naravno, veoma su važne i ostale stavke, ali je ovo nešto na šta se ja najviše fokusiram. Odličan post, draga Anja ♥

    Teodora's small world

    ОдговориИзбриши
  3. Sjajan post, kao i uvijek Anjice! Baš sam sad uzela da čitam ove postove koje si nam ostavila na kraju, i mogu ti reći da su i više nego dobri i korisni. Svaka čast!
    Ja sam tokom školske godine jako zauzeta i uglavnom mi je raspored skroz popunjen (učenje, vrijeme u školi, muzička škola, blog, rođendani i druge aktivnosti...), pa zbog toga moram biti veoma organizovana. Ipak, često se desi da ne razmišljam mnogo o ovim stvarima koje si u postu navela (tj pitanjima), jer prosto nemam vremena, pa mi je drago što mi je konačno neko skrenuo pažnju. ♥♥♥

    BTS DIY notebooks -> https://innisall.blogspot.com/2017/08/bts-diy-notebooks.html

    ОдговориИзбриши
  4. Odličan post draga! Kao i uvek, uživala sam čitajući ga. Saveti koje su podelila sa nama su i više nego korisni i sigurna sam da će svima pomoći, pa i meni. Ja sam neko ko ne uči redovno (kampanjac sam) jer prosto sve dok ne osetim "moranje" ne mogu da se skoncentrišem. Jeste da sam onda nervozna i da stresiram zbog toga što moram da naučim 5 lekcija za jedan dan, ali prosto sam shvatila da tako efektivnije učim. Uostalom ja sam nejo ko ima vizuelno pamćenje, pa mi je to velika olakšica. U svakom slučaju trudiću se da iskorenim te loše navike koje imam predstojeće školske godine, videću koliko ću biti uspešna. :)

    www.iammilitza.com

    ОдговориИзбриши
  5. Predivan post. Definitivno svi kažemo kako ćemo učiti, biti produktivni, ali se rijetko na tome zadržimo. Ja u početku imam nekakvu motivaciju za učenjem, valjda što nema mnogo gradiva, pa je i učenje lakše, no već nakon 2 mjeseca moja motivacija polako pada i moram priznati da mi je ovaj post dobro došao. Ove godine neću biti prva smjena, ali se definitivn slažem kada je u pitanju popodnevno spavanje, baš kao i ti, ni ja ne volim spavati popodne iz razloga što ostatak dana budem neproduktivna i samo ležim, tada od učenja definitivno nema ništa. Što se tiče vikenda, ne znam zašto, ali nikada ne mogu učiti, uvijek učim radnim danima, ali smatram da je mnogo bolje učiti vikendom, a ''odmarati'' radnim danima, ili samo ponavljati naučeno. Izvni što sam se ovoliko raspisala, ali mi se dopala tema posta xd

    Delilah's Stories | Filmtastično

    ОдговориИзбриши
  6. Draga Anja, post ti je genijalan. Sve si lijepo objasnila. Svaka ti čast. Meni organizacija i planiranje zadaje malih problema jer se ja to nikad ne držim, ali nekako mi i odgovara ta moj neurednost. Genijalan post!:)♥

    sretnisanjar.blogspot.hr - novi post

    ОдговориИзбриши
  7. Odličan post Anja i zaista korisni savjeti.
    Mislim da je organizacija najbitnija, a ona podrazumijeva svaku od ovih stavki, naravno, svi se organiziramo na svoj način, samo je bitno organizirati se onako kako nam najbolje odgovara ☺♥
    IvaFashionDiary

    ОдговориИзбриши
  8. Zaista sjajan post koji mi je itekako pomogao jer ove godine krećem u srednju. Tvoji saveti će mi sigurno biti od velike koristi. :*

    Introverted dreamer

    ОдговориИзбриши
  9. Uf, ovo mi je stvarno dobro došlo da me motivira za školu. Odličan post. ♥

    cloudines.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  10. Odlican post,bas mi se dopadaju saveti i sigurno cu ih koristiti!♥♥


    BTS tag->vjovana2.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  11. Znaś Anja,evo pratim te već dug vremenski period,al' nikad da skapiraam- Kakav si ti zapravo učenik/student? Jel'si oduvek među najboljima ili si zlatna sredina? Hvala na koooristnim savetima,šta bih ja bez tebe. Ljubac❤

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U srednjoj sam bila među najboljima, a na faksu sam zlatna sredina! :D ❤
      Nema na čemu, hvala tebi, ljubim te! :*

      Избриши
  12. ANJA,NEIZMERNO HVALA NA SVEMU OVOME. ALI NA SVEMU. NA SVAKOM SAVETU. MOTIVIŠEŠ ME A NE ZNAŠ NI KOLIKO. Hvala❤

    ОдговориИзбриши
  13. Uvek daješ prave savete u pravo vreme! Super post, svaka čast ♥

    pineapplecakee.blogspot.com

    ОдговориИзбриши