Maturska groznica: Kako prevazići maturske ispite bez stresa?

By Anja Miii - понедељак, мај 09, 2016

Bliži se kraj školske godine. Svima, a pogotovo nama maturantima. Moj raspust zvanično počinje 1. juna, mada se osećam kao da sam već na njemu. Radimo poslednje kontrolne, ocene se popravljaju i zaključuju i više se družimo i uživamo nego što radimo nešto konkretno. Trenutno sam veoma zadovoljna svojim odnosom prema završnim ispitima. Učim i dajem sve od sebe, ali se zaista ne opterećujem i poprilično sam sigurna u svoje znanje. Želela sam da vam napišem post, kratak update o tome kako ja trenutno stojim sa učenjem i vremenom, jer sve češće vidim da maturanti govore kako nemaju vremena ni za šta, a meni zaista nije jasno kako. 


Naime, ja se dosta oslanjam na svoj planer. Trudim se da ga poštujem (mada to ne radim uvek, propusti su okej), jer tako najbolje funkcionišem. Najčešće ga popunjavam nedeljom uveče. Tada planiram čitavu narednu nedelju. Npr. imam 5 predmeta na kombinovanom testu. U ponedeljak imam zadatak da ponovim pravo, u utorak psihologiju, u sredu kancelarijsko poslovanje i sl. Pored toga, pošto učim i za prijemni, u ponedeljak takođe imam plan da naučim tri do pet dela iz književnosti, u zavisnosti od toga da li imam da učim i nešto za školu. Na taj način ne opterećujem sebe i imam dovoljno vremena za sve. Stvarno ne mogu da razumem maturante koji kažu da nemaju vremena ni za šta. Kako i zašto?! I ja imam gomilu predmeta za maturu i prijemni, pa bez problema čitam knjige, gledam TV, pišem blog, izlazim sa društvom. Sve je u vašem stavu i u načinu na koji raspoređujete svoje vreme. Ukoliko tvrdite da nemate vremena, zaista ga nećete imati. Važno je da ravnomerno rasporedite svoje obaveze i da ne dozvolite sebi da ležite i uživate ako znate da imate obaveze koje morate izvršiti. Uvek dozvolite sebi i da se odmorite i opustite - svakoga dana, ali tek nakon što naučite sve što ste isplanirali. Verujte mi - kada na kraju radne nedelje vidite da su sve vaše obaveze prekrižene, tj. odrađene, osećaćete se ponosno i duplo sigurnije u sebe. Ja sam trenutno fokusirana na ispite za kraj srednje škole, nakon kojih ću se potpuno predati prijemnom ispitu i svim književnim delima koje moram da savladam, ali trudim se da sve to vrlo opušteno prihvatim, jer znam da ću se tako lakše nositi sa svim što mi sledi. 


Dakle - planirajte svoje obaveze, trudite se da poštujete ono što ste isplanirali, družite se, uživajte u svojim hobijima, nemojte da menjate ništa u svom životu i nemojte da dopustite sebi da postanete jedna od onih osoba koja se neprestano žali. Od toga nemate apsolutno ništa. Ako svoje obaveze zaista prihvatite kao obaveze, tj. kao nešto što prosto morate da izvršite, a ne kao muku i stres, lakše ćete ih savladati. :) Kada sam u jednom periodu bila previše opterećena i po ceo dan okružena knjigama, mama mi je rekla da me u životu tek svašta čeka i da je ovo samo jedna sitna prepreka, nešto čega se sledeće godine u ovo vreme neću ni sećati. I zaista je u pravu. Prijemni kao prijemni - i to će doći i proći. :) Neka vam motivacija budu sva ona jutra u julu i avgustu (nekome i septembru :)) kada ćete legati i ustajati rasterećeni i opušteni, sa planom gde ćete ići tog dana - na bazen ili kod drugarice. A to će, verujte mi, doći za čas! :)

Maturanti, kako vi trenutno stojite sa učenjem?
Da li ste opušteni ili pak previše opterećeni?

  • Share:

You Might Also Like

14 коментара

  1. Potpuno se slažem!Moji prijatelji stalno govore da nemaju vremena za ništa,meni iskreno to isto nije jasno,ja sam potpuno sigurna da ću ovaj razred proći sa 5,njemački ću sutra učiti i ispraviti,dok se moji prijatelji tješe jer će proči sa 2 ili 3.Jednom su mi rekli da ja nemam toliko obaveza kao oni,tada sam jedan dan uzela jednog dečka i jednu curu kod sebe kući,kada su vidli da ja idem na treninge plesa,karatea,učim,pišem blog,čitam i još pomažem mami,nisu shvačali kako.Ja mislim da se sve može,ako se želi i ako se shvati lagano,ali u sito vrijeme ozbiljno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Анониман9. мај 2016. 21:25

      Kako bih voljela da i ti uradiš post sa nekim svojim savjetima za učenje :) Redovno pratim tvoj blog :D

      Избриши
  2. Ja sam mali maturant i isto mi se raspust pocinje 1.juna,a matura mi je odmah 2.juna.Zatim posle toga sledi prijemni ispit.Iskreno da kazem,plasim se,ali vezba sam dosta i vezbacu,tako da ocekujem vrlo dobre rezultate.Trudim se da ne propustim skolske obaveze,prvo to uradim,a uvek kada imam vremena vezbam za prijemni.Tako da se ima vremena za sve,samo ko hoce da radi i da se trudi. :) Sve pohvale za post!♥

    ОдговориИзбриши
  3. Preeedivan post pun korisnih saveta <3!Slazem se sa svime sto si napisala,i kao da sam ja pisala jer upravo tako i razmisljam i imam takav odnos prema radu <3!

    perfecthigh136.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Super post, obožavam ovakve slike! Sve pohvale :D

    http://catherinehere.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  5. Slažem se sa tobom, lično poznajem par osoba koje bukvalno samo govore kako nemaju vremena ni za šta a nikad da se pokrenu i urade nešto, divan post. :)

    http://myblogmything1.blogspot.ba/2016/05/avon-narudzba.html

    ОдговориИзбриши
  6. Odličan post! Tekst je vrlo lepo napisan, a i vrlo je ohrabrujući za sve one koje očekuje prijemni ispit. Mislim da svako može sve da postigne ukoliko mu je stalo. Odlične slike!<3

    ОдговориИзбриши
  7. Odličan post, slažem se! Slike su predivne. ☺ Ja sam uvijek opuštena, tako da se ne zamaram pretjerano oko kraja školske godine. :)

    javelina03.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман10. мај 2016. 17:07

    Jako zanimljiv i koristan post!Odlicno! :D

    ksenijinkutak1.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  9. Malo je reći da me zaista mrzi da učim za prijemni, jeste da sam maturan i da mi od broja bodova sa prijemnog zaivisi upis u srednju školu, ali ipak, nikako ne mogu da nagovorim sebe da počnem da učim. Nekako, sve mi se to nagomilalo, republičko iz biologije, republičko iz hemije, i ja onda prosto više ne znam šta ću pre. Ipak, čim ova takmičenja prođu moraću da sednem i grejem stolicu pogotovo kada je matematika u pitanju. :) <33

    In my heart

    ОдговориИзбриши
  10. Odlican post, ja sam svakako opustena, ne oterecujem se, svakog dana radim koliko sam odredila da treba i nema stresa :) Fashion Lover

    ОдговориИзбриши
  11. Ja sam trenutno mali maturant i preostala su mi svega dva jednostavnija kontrolna nakon čega mogu reći da sam završila sa osnovnom školom. Meni učenje trenutno ne pada teško jer sam se pomučila na početku školske godine kako bih sada mogla uživati. :)

    itsnina23.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  12. Ja lično mislim da je u ovakvim slučajevima jako važna (ako ne i najvažnija ) upravo organizacija. Potrebno je samo uskladiti vreme,napraviti raspored svojih obaveza i rasporediti ih tako da uvek budete voljni da pređete na sledeću stvar. Naravno da su mature jako važne,u životu svih nas,ali je takođe jako važno samopouzdanje u ovakvim slučajevima. Trebaš biti siguran u svoje znanje,vežbati i spremati se marljivo,kako bi na kraju i postigao željeni uspeh. Takođe,ne treba se puno uzrujavati i stalno misliti o tome,jer ne možeš ništa drugo postići,osim što ćeš naškoditi sam sebi. Sve je u umerenim stvarima i volji :)


    alijindnevnik.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  13. Sve si lepo objasnila. Kljuc svega jeste zaista u organizaciji, ali nazalost, nemamo je svi. Ipak, uvek se trudim da budem oragizovanija, mada po tome da uvpvek izlecem iz kuce jer kasnim se zapravo i vidi koliko sam organizovana, haha...
    Teen Queen

    ОдговориИзбриши