07. јануар 2017.

Čari Božića

Božić je, pored Vaskrsa, najveći, najlepši i najradosniji hrišćanski praznik. U mojoj porodici ga dočekujemo sa posebnom radošću. Iako u toku dana ne radimo ništa specijalno, prosto smo na okupu, što se, zbog obaveza, retko dešava u toku godine. Verovanje kaže da je važno da na Božićni dan budemo raspoloženi, jer ćemo u tom slučaju biti raspoloženi i tokom čitave godine. Nisam sigurna koliko je to tačno, ali verujem, prosto verujem, te se trudim da ne skidam osmeh sa lica i da tog dana pokazujem samo svoje dobre osobine. :) Danas ću podeliti sa vama koje su to stvari koje posebno volim u vezi Božića...


Badnji dan... Iako nisam ljubitelj ribe, suvog voća i ostale posne hrane, uvek postim na Badnji dan. Volim kada mama pripremi posnu hranu na svoj način, volim kada zajedno ručamo, kada pripremamo hranu za Božić, kada pravimo česnicu i unosimo badnjak u kuću.

Badnje veče... Ne znam da li je i u vašim gradovima to običaj, ali kod nas se uoči badnje večeri u mnogim ulicama pale badnjaci. Svake godine šetam sa drugaricama, a još kada nas iznenadi sneg, onda je atmosfera stvarno posebna! Badnje veče obeleže i maskirana dečica koja pevaju po kućama, a koje moja mama obožava. Redovno priprema slatkiše, novac i voće kojima ih daruje.


Ponoćka... Iliti dočekivanje Božića na tradicionalnoj liturgiji. Ne idemo svake godine, jer je ponekad (kao ove) veoma hladno, što znači da je u crkvi duplo hladnije nago napolju, ali trudimo se da idemo kad god možemo. Meni je ponoćka lepša i draža od jutarnje liturgije, stoga gledam da odem na nju skoro svake godine, iako se uvek smrznem toliko da se kasnije jedva ugrejem. :)

Traženje novčića u česnici... Iako ne jedem česnicu, jer sam alergična na orahe, obožavam ''potragu'' za novčićem. Moja mama svake godine baci novčić na određeno mesto u česnici (kako bi prilikom sečenja znala gde se nalazi) i nameni ga nekome od ukućana. Iako, kao što rekoh, ne jedem česnicu, nagovori me da uzmem jedno parčence, samo da bih u njemu našla novčić. Veruje se da će onoga ko pronađe novčić pratiti sreća, pa eto zašto se mama trudi da ga skoro svake godine pronađemo brat ili ja. :)

Mamina ukusna jela... Obožavam Božićni ručak, jer se na trpezi uvek nađu moja omiljena jela. Bela čorba, sarma, meso na različite načine, ruska salata... Posle ručka slede torte i kolači, i tako u toku čitavog dana uživamo u blagodetima mamine kuhinje!

Gledanje Božićnih filmova... Božić je dan kada svi zajedno gledamo filmove. Najčešće posle ručka pogledamo praznični film na RTS-u, a posle pronađemo nešto na internetu ili na kablovskim programima. To su uglavnom dečiji filmovi, ali oni koje nikada ne možete da prerastete. :)



A šta vi posebno volite u vezi Božića? :)

HRISTOS SE RODI! SREĆAN BOŽIĆ! UŽIVAJTE U DANAŠNJEM DANU! ❤

8 коментара:

  1. Baš mi se dopada post!:)Najlepše od svega jeste Božićna trpeza!

    ksenijinkutak1.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  2. -Vaistinu se rodi!Anjice,predivan post!Ideja je predivna i originalna!Divno je to što si nam rekla kako izgledaju praznici u tvojoj kući!Generalno ne mogu se odlučiti za jednu stvar koju volim kod Božića,jer sve volim i podjednako uživam u njima!Traženje novčića u česnici je definitvno nešto što moram da obavim tokom Božića!Uživaj u praznicima!♥

    http://chelchiechelchie.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  3. Srećan BožIć! Predivan post.

    Pogledaj moj blog http://kathydelight.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  4. Divan post Anja!♥
    Ja volim Božić, veoma.Volim to što smo svi zajedno, volim to što je na taj dan mir i što su svi srećni! :)
    Vaistinu se rodi!
    Srećan Božić svima!♥

    littledreamer1110.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  5. Ja najviše volim gledanje Božićnih filmova i kad se svi okupimo! I kod nas se takođe pale badnjaci ispred manastira i jako mi žao što nijesam mogla da odem jer je bilo prehladno. :( Božićna atmosfera je najljepša. :) Srećan Božić tebi i tvojoj porodici! :) Odličan post. ♥

    https://lifella2.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Božić je definitivno moj omiljeni praznik. Obožavam ga. Volim sve što si navela, ali nekako, od malena sam najviše iščekivala traženje novčića i lomljenje česnice. To mi je onako najdraži dio. Fenomenalan post Anjice, slike mi se mnogo sviđaju!♥
    Vaistinu se rodi!

    http://sosihappylife.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  7. Anja, obo su zaista divne stvari koje se prozivljavaju na Bozic i savrseno si ih uklopila u post. Svaka ti cast, bas sam uzivala citajci! :D
    novi post:Teen Queen

    ОдговориИзбриши