01. јун 2015.

Sa osmehom izađi iz osnovne škole! ☺

Kada sam završavala osnovnu školu, lila sam suze zbog rastanka sa drugarima i preplakala sam svaki oproštajni sastav koji smo čitali. Suze nisu zaostale ni na maturi, uz pesmu 'Noćas se rastajemo svi, u srcima ostaju drugovi...' Plakala sam i dan pre polaska u srednju, ubeđena da se neću uklopiti i da ću uvek ostajati sama, po strani. Kada vratim film i malo bolje razmislim, ne kajem se što sam tako postupala, jer sam vrlo emotivna, lako se vezujem za ljude i to je bila očekivana reakcija. Ipak, sada mi osnovna škola uopšte ne nedostaje, a nakon zavšetka srednje sigurno neću pustiti nijednu suzu.
Pri zavšetku osnovne škole, treba da znaš...


1. Ostaćeš u kontaktu sa osobama koje ti stvarno znače!

Ja sam imala tu (ne)sreću da upadnem u isti razred sa nekoliko drugarica iz osnovne škole. Sada ne znam da li je to srećan ili nesrećan slučaj. U početku je bio srećan i bila sam oduševljena, a sada znam da bih lako mogla bez mnogih. Postoje drugarice koje ne idu u istu školu ili u isto odeljenje, a i dalje smo u kontaktu, da li preko telefona ili se povremeno viđamo. Dobre prijatelje promena škole sigurno ne može da razdvoji.

2. Sa mnogim osobama bićeš samo na 'ćao-ćao'!

Sa sigurno 80% osoba iz osnovne škole sam upravo na ovom nivou odnosa. Svako je pronašao svoje društvo, svako se uklopio u neku novu sredinu i prosto nemamo potrebu da stajemo na ulici, da se pozdravljamo, pričamo i sl. Tek kada prođe prva godina srednje, otprilike ćete spoznati ko vam je u osnovnoj zaista odgovarao, a ko vam ni sada ne odgovara i sa kim nemate potrebu da ulazite u dublje konverzacije.

3. Novo društvo je nova šansa da kreneš ispočetka!

Upoznaćeš osobe koje ti odgovaraju, ali i osobe koje ti ni po čemu ne odgovaraju. Nema potrebe da se trudiš da se uklapaš u društvo koje ti ne prija, već traži sebi slične prijatelje. Uvek postoje osobe koje dele ista mišljenja i koje imaju slične teme za razgovor. Možda takve prijatelje nećeš otkriti na samom početku, možda ni u prvoj godini, ali vremenom sigurno hoćeš. Ja sam potpuno promenila društvo od prve godine do danas.

4. Nećeš biti izložena psihičkom nasilju ako si to do sada trpela!

Mnoge devojčice su žrtve ismevanja i ogovaranja, osećaju se drugačije sam zato što nisu umišljene i trude se oko svog obrazovanja i ponašanja. U srednjoj školi te niko neće zadirkivati i imaćeš potpunu slobodu da se ponašaš onako kako tebi odgovara, bez straha da se to nekome možda neće dopasti.

5. Svi će te od starta prihvatiti takvu kakva jesi!

Ako se u osnovnoj školi nisi šminkala iz straha da će to drugi komentarisati, srednja škola je idealno vreme da počneš sa istim. Nanesi samo malo šminke, čisto kako se osećala lepše, nabaci osmeh na lice, budi druželjubiva i otvorena i kao takva ćeš se sigurno dopasti novim prijateljima.

6. Imaćeš pravo da zauzmeš svoj stav!

Mnoge devojčice u osnovnoj školi ćute i trpe određene stvari, ne želeći da ulaze u konflikt sa drugima. Baš zato je srednja škola idelano vreme da staneš iza onoga što misliš, da uvek izneseš svoj stav i ako tako budete postupala od samog starta - steći ćeš više samopouzdanja i slobode da u svakom momentu bez dlake na jeziku kažeš ono što imaš.

7. Moći ćeš da kreneš ispočetka kada je u pitanju tvoj prosek ocena!

Otpiši sve ocene i proseke koje si imala u osnovnoj. Ako su sjajni, zapamti ih, a ako nisi tako sjajni, zaboravi ih. I onako se ništa od toga više ne računa. Za upis na fakultet su potrebni tvoji uspesi iz srednje, zato od početka zagrej ostalicu, ostavi pozitivan utisak na profesore i već si obavila dobar deo posla kada je reč o tome!

Kraj jednog poglavlja vašeg života je ipak lepa stvar. Možda je trenutno stresno, ali čim krenete u srednju školu i čim se uklopite u novu sredinu, tek onda ćete spoznati ovo u čemu pišem! :)

18 коментара:

  1. Odličan post Anja! :)

    http://saveti81.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Divan post. Toliko odlicnih saveta , prosto sam uzivala citajuci ovaj post. Bas mi je bilo preko potrebno da procitam ovako nesto , tako da ti beskrajno zahvaljujem. ♥

    http://styleonfirstplace.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  3. Uzivala sam citajucii,odlican je,kao i svi prethodni naravno :*

    ОдговориИзбриши
  4. Divni saveti! Zaista sam oduševljena. Sigurna sam da će mi ovi saveti pomoći sledeće godine! :) <3

    ОдговориИзбриши
  5. Predivno napisan post! Ja tek sledeće godine završavam srednju, ali mislim da mi neće biti krivo, kakve 'drugarice' imam :)

    ОдговориИзбриши
  6. Ja jedva čekam da odem iz osnovne i upoznam novo društvo. Mada živim u malom gradu uglavnom će dosta njih upisati gimnaziju kao ja. ☺ Divni saveti. Sa osmehom iz osnovne. :D ♥

    ОдговориИзбриши
  7. Divan post. Bogami nisam plakala! Za divno čudo, jer sam baš emotivna, ali sam shvatila da prave osobe iz mog života neće otići samo zato što se osnovna škola završila. Za drugima ne vredi plakati. :)

    ОдговориИзбриши
  8. Odlican post Anja <3
    http://girlsmakeupbysanjah.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  9. Divan post. Pun je odlicnih i naprosto predivnih savjeta i uzivala sam citajuci njega jer ovakve teme postova zaista volim. Sigurno ce mi pomoci sve ovo slijedece godine i tada naravno ce biti manje osoba koje ce ostati samnom u zivotu a mnogo osoba koje su bile ,,lazne''. ♥

    ОдговориИзбриши
  10. Odlični saveti!! :)

    Novi post!! :)
    milicinkutak123.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  11. I ja sam emotivna osoba,ali ne pada mi na pamet da plačem za svojim razredom,volim samo nekoliko njih,a s njima znam da ću ostati u kontaktu i u srednjoj tako da nemam povoda za plakanje,a savjeti su odlični♥

    http://nevergiveup656.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  12. Draga Anja potpuno se slažem s tobom.I kod mene je ista situacija bila,lila sam suze jer sam se rastajala sa ''drugovima'',a sad je puno bolje u srednjoj.Sa većinom sam ćao-ćao i to je to,zapravo su svi nekako zreliji i razmišljaju na drugačiji način što mi se sviđa.Možeš bez problema da se uklopiš u društvo i novi razred.I prvi utisak kod profesora je najbitniji,po tome će te pamtiti! :)♥

    ОдговориИзбриши
  13. Super post draga, jako si sve lijepo napisala. :) ako želiš postavi mi neko pitanje za Q&A post :* http://fdiarybyz.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  14. Odličan post, kao i uvek! Saveti su super i mnogima će poslužiti. <3

    http://fashionholicyeahh.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  15. Jaaoj ja jedva cekam srednu skolu. Jos samo godinu danaa... aaaaaaaaaa.♥

    ОдговориИзбриши
  16. Draga, odlican post. Stvarno moze mnogima da pomogne. Jako mi se svidja. Pogledaj moj novi post ako zelis. ❤ ❤http://najboljisaveti14.blogspot.com/2015/06/ljudi-danas-moje-misljenje-o-njima_3.html?m=1

    ОдговориИзбриши